Obišli smo vulkanizere pred 1. april: Evo da li ima gužve i koliko košta zamena zimskih guma
Vozači u Srbiji od sutra više nisu zakonski obavezni da imaju zimske gume na sva četiri točka ako na kolovozu ima snega, leda i poledice, niti da koriste drugu zimsku opremu.
Pored zimskih guma, vozači u periodu od 1. novembra do 1. aprila u gepeku moraju da imaju i lance za sneg ili nešto slično za povećanje prijanjanja guma, koje u slučaju potrebe postavljaju pogonskim točkovima.
I mada zamena zimskih letnjih gumama nije obavezna, vulkanizeri objašnjavaju da to nije dobro.
Mi smo proveravali da li ima gužvi ispred vuklanizerskih radnji, kao i koliko košta zamena. Prema našoj "kontroli", juče i danas nije bilo gužve, što znači ili da su vozači spremni pred prvi april, ili da još ne brinu o tome.
Zamena guma na istim felnama sa balansiranjem košta od 400 do 950 dinara po gumi za dimenzije guma do 15 inča.
Cene uglavnom kao i prošle godine
Što su veće gume veća je i cena zamene. Za dimenzije 16-17 inča montaža uz balansiranje košta i preko 1.000 dinara po točku, a za putnička vozila sa promerom guma od 18 i 19 inča cena montaže sa balansiranjem ide i do 1.600 dinara.
Zamena točkova sa već montiranim gumama bez balansiranja je jeftinija, s obzirom na to da je dosta lakši i brži posao, i može se naći i za 1.200 dinara za sva četiri točka. Vulkanizeri su uglavnom zadržali cene od jesenas kad su letnje gume menjane zimskim.
Na cenu utiče i koji je brend odnosno proizvođač. Tako za novu letnju gumu dimenzije 165/70 R14 treba dati od 4.600 dinara za najjeftiniju do preko 9.500 dinara za najskuplje marke.
Jedna od najpopularnijih guma veličine 15 inča je 185/60 R15 kreće od oko 5.800 dinara do preko 11.000 dinara. 195/65 R16 se kreće od 6.600 do oko 17.000 dinara.
Da li se univerzalne automobilske gume više isplate?
Postoje i univerzalne ili tzv. automobilske gume za sve sezone (eng. all-season tire) obično predstavljaju kompromis kada odlučimo da ih kupimo, odnosno kada se dvoumimo između zimskih i letnjih, a želimo da uštedimo novac.
Ipak, ostaje pitanje jesu li, zaista, adekvatna opcija? Svakako da imaju svoje prednosti, ali tu su i mane.
Zanimljivo je da su na tržište došle 1977. godine od strane američke kompanije Goodyear Tire & Rubber Company, a danas, kao i tada, predstavljaju jednostavnije rešenje kada nastupe sezonske promene.
Na prvom mestu je svakako isplativost, odnosno ekonomičan faktor pogodnosti. Po pravilu, univerzalne gume bi trebalo da posluže u većini uslova tokom cele godine. Dobar deo vozača ih praktikuje zbog uštede - kako novca, tako i vremena.
Svejedno, mnogi stručnjaci i dalje predlažu upotrebu sezonskih guma, zavisno od uslova na putu. Zimske gume su, ipak, zimske. U radikalnim uslovima, one pokazuju bolji efekat, posebno što se tiče skretanja, kočenja na snegu ili ponašanja volana.
Video: Da li ima kupaca na ovogodišnjem Sajmu automobila?
(Telegraf Biznis)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Hhh
Ne lupajte...zamenio pre 3 dana 16-ce sa balansiranjem za 2500 din!
Podelite komentar
dejan
Po slici vidim da ste bili kod vulkanizera kod OTC a na NBG-u, trazili su mi isti 5000 din za montazu zimskih guma, iste sam montirao na drugom mestu za 2500 din. Malo sam se jos raspitao i video da moze i za 2000 din na drugim mestima.
Podelite komentar
Jovo
U Crnoj Gori je više nego duplo jeftinije.Guma 16 košta četiri eura, a 17 pet eura.
Podelite komentar