• 3
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Obišli smo vulkanizere pred 1. april: Evo da li ima gužve i koliko košta zamena zimskih guma

 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Što su veće gume veća je i cena zamene

  • 3
Vulkanizeri, Zamena Guma Foto: Nikola Tomić

Vozači u Srbiji od sutra više nisu zakonski obavezni da imaju zimske gume na sva četiri točka ako na kolovozu ima snega, leda i poledice, niti da koriste drugu zimsku opremu.

Pored zimskih guma, vozači u periodu od 1. novembra do 1. aprila u gepeku moraju da imaju i lance za sneg ili nešto slično za povećanje prijanjanja guma, koje u slučaju potrebe postavljaju pogonskim točkovima.

I mada zamena zimskih letnjih gumama nije obavezna, vulkanizeri objašnjavaju da to nije dobro.

Mi smo proveravali da li ima gužvi ispred vuklanizerskih radnji, kao i koliko košta zamena. Prema našoj "kontroli", juče i danas nije bilo gužve, što znači ili da su vozači spremni pred prvi april, ili da još ne brinu o tome.

Zamena guma na istim felnama sa balansiranjem košta od 400 do 950 dinara po gumi za dimenzije guma do 15 inča.

Cene uglavnom kao i prošle godine 

Što su veće gume veća je i cena zamene. Za dimenzije 16-17 inča montaža uz balansiranje košta i preko 1.000 dinara po točku, a za putnička vozila sa promerom guma od 18 i 19 inča cena montaže sa balansiranjem ide i do 1.600 dinara.

Zamena točkova sa već montiranim gumama bez balansiranja je jeftinija, s obzirom na to da je dosta lakši i brži posao, i može se naći i za 1.200 dinara za sva četiri točka. Vulkanizeri su uglavnom zadržali cene od jesenas kad su letnje gume menjane zimskim.

Na cenu utiče i koji je brend odnosno proizvođač. Tako za novu letnju gumu dimenzije 165/70 R14 treba dati od 4.600 dinara za najjeftiniju do preko 9.500 dinara za najskuplje marke.

Jedna od najpopularnijih guma veličine 15 inča je 185/60 R15 kreće od oko 5.800 dinara do preko 11.000 dinara. 195/65 R16 se kreće od 6.600 do oko 17.000 dinara.

Da li se univerzalne automobilske gume više isplate?

Postoje i univerzalne ili tzv. automobilske gume za sve sezone (eng. all-season tire) obično predstavljaju kompromis kada odlučimo da ih kupimo, odnosno kada se dvoumimo između zimskih i letnjih, a želimo da uštedimo novac.

Ipak, ostaje pitanje jesu li, zaista, adekvatna opcija? Svakako da imaju svoje prednosti, ali tu su i mane.

Zanimljivo je da su na tržište došle 1977. godine od strane američke kompanije Goodyear Tire & Rubber Company, a danas, kao i tada, predstavljaju jednostavnije rešenje kada nastupe sezonske promene.

Na prvom mestu je svakako isplativost, odnosno ekonomičan faktor pogodnosti. Po pravilu, univerzalne gume bi trebalo da posluže u većini uslova tokom cele godine. Dobar deo vozača ih praktikuje zbog uštede - kako novca, tako i vremena.

Svejedno, mnogi stručnjaci i dalje predlažu upotrebu sezonskih guma, zavisno od uslova na putu. Zimske gume su, ipak, zimske. U radikalnim uslovima, one pokazuju bolji efekat, posebno što se tiče skretanja, kočenja na snegu ili ponašanja volana.

Video: Da li ima kupaca na ovogodišnjem Sajmu automobila?

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Hhh

    31. mart 2023 | 21:01

    Ne lupajte...zamenio pre 3 dana 16-ce sa balansiranjem za 2500 din!

  • dejan

    1. april 2023 | 08:18

    Po slici vidim da ste bili kod vulkanizera kod OTC a na NBG-u, trazili su mi isti 5000 din za montazu zimskih guma, iste sam montirao na drugom mestu za 2500 din. Malo sam se jos raspitao i video da moze i za 2000 din na drugim mestima.

  • Jovo

    1. april 2023 | 08:12

    U Crnoj Gori je više nego duplo jeftinije.Guma 16 košta četiri eura, a 17 pet eura.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>