• 1
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 3 min.

Kompanija Kentkart o raskidu ugovora sa Beogradom za naplatu karata: "Tumačimo kao ucenu"

 ≫ 

Vreme čitanja: oko 3 min.

Direktor Kentkarta Veljko Vlahović izjavio je da je kompanija pokrenula međunarodni arbitražni postupak po zakonu o zaštiti stranih investicija i najavio da će Kentkart u Srbiji tek razmotriti da li će pokrenuti postupak pred domaćim sudovima

  • 1
Kentkart konferencija u Medija centru Foto: Marko Jovanović

Čelnici turske kompanije Kentkart, koja je do nedavno vršila uslugu naplaćivanja karata i gradskom prevozu, obratili su se povodom najave Grada Beograda da će u četvrtak da raskine ugovor sa njima, za šta su u februaru ove godine saglasnost dali i odbornici skupštine grada.

Preedstavnici kompanije rekli su novinarima da je firma pokrenula međunarodni arbitražni postupak po zakonu o zaštiti stranih investicija i najavio da će Kentkart u Srbiji tek razmotriti da li će pokrenuti postupak pred domaćim sudovima.

- Razlog za takvu odluku je nepostojanje javnog interesa, kako je navedeno, iako je prvobitno bilo rečeno da se raskida zbog neispunjavanja određenih ugovornih obaveza- kaže Veljko Vlahović, direktor kompanije Kentkart koji navodi da se ti razlozi menjaju iz dana u dan.

On ističe da su se sve vreme nadali da se ovakve tvrdnje neće obistiniti, ali im najava o jednostranom raskidu ugovora govori da su u pitanju lični interesi, a ne javni.

- Mi ovo tumačimo kao klasičnu ucenu - da prihvatimo nešto što se od početka predstavlja kao sporazumni raskid ugovora, ali je činjenica da ni do kakvog sporazuma nije došlo - rekao je on na vanrednoj konferenciji za medije.

Kao jedan od razloga za raskid ugovora je navedena loša naplata karata, objašnjavaju predstavnici kompanije.

- U sklopu ugovora koji imamo sa gradom, imamo zajedničke ciljeve kada govorimo o naplati karata, pa ne stoji da se nismo trudili da vršimo naplatu - dodaje.

On objašnjava da su svi svesni da je došlo do promene broja korisnika koji koriste javni prevoz, jer su posle pandemije mnogi prešli na rad od kuće.

- Želeo bih da napomenem da smo mi strana kompanija u kojoj je većinski vlasnik strani investitor Kentkart, kao i da Srbija i Turska imaju potpisan sporazum o zaštiti stranih investicija. Po tom ugovoru investitor ima pravo da prijavi problem, pošalje obaveštenje državnim instutucijama i da se u roku od šest meseci pokuša rešavanje spora - kaže Vlahović.

Redžaj Kolaj iz ove turske kompanije, smatra da je njihov posao u Beogradu funkcionisao dobro, a da je od njih zatraženo da napuste svoju investiciju.

- Dobili smo obaveštenje da sporazumno raskinemo ugovor, ili će Grad to učiniti jednostrano - kaže on.

Vlahović objašnjava da njihova kompanija ima 350 zaposlenih.

- Najveći broj su upravo kontrolori koji su i ovde došli da nam pruže podršku. Prevoznici će ostati bez pouzdanog sistema na osnovu kog su mogli da planiraju svoje poslovanje - kaže on.

On ističe da je sistem koji je uveden u Beogradu jedan od najnagrađivanijih u ovoj oblasti u svetu, a identičan se nalazi i u Dohi, glavnom gradu Katara. "Zvanično obaveštenje koje smo uputili 20.marta uputio je strani investitor i od tada teče šest meseci za pokušaj mirnog rešavanja spora uz pregovore i konsultacije bez izlaženja u javnost".

Ističe i da su od tada uputili još dva obaveštenja državnim organima, sve sa ciljem da se mirno i u dobroj veri reši ovaj spor.

- Ovaj arbitražni spor pokreće strani investitor, a mi ćemo da razmotrimo pokretanje sporova ispred domaćih sudova. Nadam se da će biti pronađeno neko rešenje, a da ništa ne bude na štetu građana.

- Što se tiče unapređenja sistema naplate karata, ovaj sistem, upravo zato što ima validatore na svim vratima, bio bi savršen za “ček in, ček aut” naplatu, odnosno da svaki putnik plati onoliko stanica koliko se vozi. To bio i najpošteniji sistem - zaključuje Vlahović.

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>