Pivska inflacija: Skaču cene slada, ugljen-dioksida, ambalaže, čepova i transporta
Inflacija i dalje drma industriju piva, smatraju vlasnici popularnog brenda Korona i kako im se čini, ne planira uskoro da popusti.
- Inflacija je jedna od karakteristika finansijskog sistema koja je prilično tvrdoglava i ne baš dobra za profit kompanije- kaže za Yahoo Bil Njuland, čelni čovek Constellation Brands, kompanije koja, izmađu ostalog, proizvodi i popularno letnje pivo Korona.
Ova kompanija napominje da im je profit opao za 15 odsto na godišnjem nivou, a kao glavne razloge navode porast troškova u procesu transporta i pakovanja.
Kako bi se izborili sa inflacijom, ova kompanija podigla je cene piva za jedan do dva odsto, a još su više poskupeli unapred pripremljeni flaširani kokteli.
Cene piva su, na primer, u Kanadi skočile više za poslednjih nekoliko meseci, nego prethodnih nekoliko godina.
U Nemačkoj je značajno skočila cena slada i ugljen dioksida, za čak 90 odsto, dok je cena čepova više za čak 120 posto. To znači da će ljubitelji piva uskoro morati da izdvoje znatno više za omiljeni napitak, a to predstavlja opasnost za opstanak brojnih pivara.
Uprkos poskupljenju, kažu da je prodaja bila solidna, a proizvođači se pripremaju za leto, kada pivo ima dobru "prođu".
(Telegraf Biznis)
Video: Vučić na otvaranju deonice Moravskog koridora: "Ovo je najbolji put u Srbiji, pišemo istoriju"
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.