Svaka četvrta mlada nosi njihove venčanice, a sada su na ivici bankrota
Iako je u poslednje dve godine došlo do blagog oporavka posle krize koju je u industriju venčanja donela pandemija korona virusa, za neke ni to nije dovoljno da se izvuku iz problema u koje su upali. Jedna takva kompanija je i "David’s Bridal", najveći prodavac vančanica u Sjedinjenim američkim državama (SAD) koja je upravo podnela zahtev za bankrot.
Na poslovanje ove kompanije uticalo je mnogo faktora, uključujući inflaciju i konkurenciju koju su dobili u onlajn prodavcima odeće za venčanje. Do krize je dovela i promena svesti mladenaca, koji se sve češće odlučuju za opuštenija venčanja za koja im nisu potrebne tako formalne haljine, kao za mladu, tako i za mladinu pratnju.
- Sve više mladih se odlučuje za manje tradicionalnu odeću za vančanja - navela je ova kompanija u zahtevu za bankrot.
U zahtevu navode i da je potražnja za elegantnim venčanicama opala, a da se manje kupuju i formalne haljine za deveruše, kao i akcesoari koji ih prate.
Uprkos blagom oporavku koji je ova industrija doživela nakon pandemije, ova kompanija je i dalje sipod nivoa poslovanja od pre pojae korona virusa, a ne pomaže ni to što sve manje ljudi uopšte odlučuje da stane pred matičara i što se ovaj broj smanjuje već nekoliko decenija.
David’s Bridal će ostaviti oko 300 radnji i sajt u funkciji dok traže kupca koji će ih izvući iz krize. Takođe će ispoštovati sve povraćaje, prepravke i poklon kartice. Ako kompanija ne uspe da nađe kupca, moraće da zatvori sve radnje.
Kompanija ima oko 10.000 zaposlenih, a upravo ih je otpustila 9.000. Inače, ova firma postoji od 1950. godine i počela je od jednog salona za venčanice. Zanimljivo je da joj je ovo drugi zahtev za bankrot u poslednjih pet godina.
(Telegraf Biznis)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Silvija
Mi u Srbiji nemamo nikakav problem sa bankrotom radnji koje prodaju nešto, što se zove garderoba, naročito ženska. Zašto? Zato što se veći deo njihovog poslovanja nalazi u sivoj zoni. Ne izdaju račune za haljine od 100/200/300 eur, pa i više; na sajtovima imaju samo informativne cene, u radnjama i po 500 haljina koje koštaju bar duplo više, nego što je cena u izlogu( sajtu). Pri pozivu se ne ustručavaju da vam saopšte da cena na sajtu nije tačna i kako bi na viber trebalo da im pošaljete sliku haljine, a oni vama stvarnu cenu haljine koju, opet, kupujete tako što je plaćate pouzećem( novac na ruke), bez ikakvog dokaza o kupovini. Zanimljivo je da državu ne zanima PDV od ogromnog prometa fashion industrije?! Sajtovi nisu više "buvlje pijace" na kojima se kupuje ispod cene i nije to više jeftina priča, jer haljina košta kao dvomesečna rata kredita ili je u visini prosečne penzije. S druge strane, podatke o svojim klijentima sakupljaju nemilosrdno, pecajući vas na vašu užurbanost i manjak pažnje. Politika zaštite podataka hiljada klijenata je vrlo upitna. Verujem da im još niko nije zatražio da potpišu protokole o zaštiti podataka svojih klijenata, a ta industrija je podigla hiljade sajtova poslednjih godina.
Podelite komentar