• 0
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 1 min.

Čuveni žuti logo Meka ima i seksualnu konotaciju? Teorija povezana sa Frojdom

 ≫ 

Vreme čitanja: oko 1 min.

Psihologija je u skladu sa Frojdovskim verovanjem da su ljudi vođeni seksualnim instinsktima

  • 0
Mekdonalds, McDonald's, McDonalds, kompanija, logo Foto: Tanjug/AP

Mnogi pretpostavljaju da je logotip Mekdonaldsa jednostavno jedno veliko "M" koje predstavlja prvo slovo imena lanca brze hrane. Međutim, stručnjak za simbole objašnjava da logo ustvari predstavlja grudi majke koja doji kada se gleda naopačke.

Navodno šokantno seksualno dvostruko značenje ikoničkih zlatnih lukova, jednog od najpriznatijih simbola na svetu danas, kruži internetom. Teoriju je navodno prvi put javno izneo 2001. godine autor Erik Šloser u svojoj revolucionarnoj knjizi "Nacija brze hrane: Tamna strana sveameričkog obroka".

Kidspot, australijska publikacija o roditeljstvu i životnom stilu, ponovila je teoriju u nedavnom TikTok video snimku i ponovo pokrenula ovu diskusiju, a neki ljudi sugerišu da je to ili "dobra reklama“ ili "gomila gluposti". 

Prema Šloseru, šefovi Mekdonaldsa su razmišljali o promeni svog logotipa 1960-ih.

Kompanija je angažovala konsultanta za dizajn i psihologa Luisa Českina da im pomogne u rebrendiranju, ali je on savetovao tim da zadrži zlatne lukove i otkrio njihovo skriveno značenje.

McCafe, Mekdonalds, McDonald's, McDonalds, kompanija, logo Foto: Tanjug/AP

Českin je objasnio da kada je preokrenuto, Mekdonaldsovo "M" izgleda kao par grudi, koje podsvesno privlače kupce u restoran.

Psihologija je u skladu sa Frojdovskim verovanjem da su ljudi vođeni seksualnim instinsktima. Dizajner je ubedio šefove Mekdonaldsa da ne menjaju svoj logo, tvrdeći da se "seks prodaje".

Insistirao je na tome da logo predstavlja "grudi majke Mekdonaldsa" i da je "materinski" element brendiranja podsvesno utešio potencijalne kupce i gurao ih restoranima.

Iako je popularni lanac brze hrane odlučio da ne rebrendira restoran 60-ih, nedavno je najavio neke nove promene u nekim od svojih osnovnih artikala. Mekdonalds želi da poveća prodaju poboljšanjem klasičnih stavki menija, uključujući Big Mek i dupli čizburger.

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>