• 1

Vreme čitanja: oko 1 min.

Modni brend koji i Srbi obožavaju na korak od povlačenja iz Rusije

Vreme čitanja: oko 1 min.

Brojni zapadni brendovi su se suočili sa velikim gubicima po odlasku iz Rusije, a među njima su H&M, Zara, Massimo Dutti...

  • 1
Uniqlo Foto: ifeelstock / Alamy / Alamy / Profimedia

Otkako je započeta ruska invazija na Ukrajinu, 24. februara 2022. godine, broj zapadnih i drugih kompanija koje napuštaju rusko tržište - samo se umnožava.

Poslednja u nizu je korporacija Henkel.

Međutim, najnovija vest je da i japanski modni div Uniklo (Uniqlo), poznat po ležernoj odeći koju i naši ljudi "love" u inostranstvu, odlučio je da proda većinu svojih prodavnica u Rusiji, nakon što je pretrpeo višemilionske gubitke prošle godine.

O tome je prekjuče, 5. maja, izvestio list Kommersant.

Kompanija još uvek nije zvanično objavila povlačenje iz Rusije, ali tržišni stručnjaci smatraju da je proces već pokrenut. Većinu bivših prodajnih mesta Uniklo-a, navodno, treba da zauzme ruski brend odeće Gloria Jeans.

Uniklo je lani zaustavio rad u svih svojih 50 ruskih prodavnica i prekinuo onlajn prodaju, zbog rata u Ukrajini. Činilo se, ipak, da kompanija ne želi da ode, a vlasnik Tadaši Janai je branio prvobitnu odluku donetu prošlog marta da ruske prodavnice ostanu otvorene, rekavši da je odeća "neophodna životna potreba".

- Narod Rusije ima isto pravo da živi kao i mi - rekao je Janai tada, pre nego što je odluka poništena.

Tokom protekle godine, modni prodavac je "istrošio" svoje onlajn zalihe kako bi nadoknadio gubitke veće od 10 milijardi rubalja (130 miliona dolara), nastale zbog potrebe plaćanja zakupa zatvorenih prodavnica.

Prema podacima Uniqlo Rus-a, kompanija je 2022. zaradila 12 milijardi rubalja (156,2 miliona dolara). Japanska preduzeća su u početku odlučila da sačekaju i vide šta dalje, ali je i sve veći internacionalni pritisak učinio svoje. Tu su i rizici vezani za reputaciju brendova, kao i poremećaji u lancu snabdevanja.

Brojni zapadni brendovi su se suočili i sa velikim gubicima po odlasku iz Rusije. Švedski brend H&M je lani izgubio oko 363 miliona dolara, dok je španski konglomerat za odeću Inditeks, vlasnik brendova Zara, Bershka i Massimo Dutti, pretrpeo gubitak od oko 300 miliona dolara.

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Перагеније

    7. maj 2023 | 20:44

    Ионако би били национализовани...

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>