Svako treće novo vozilo kupljeno je "na najam": Na lizing se uzimaju i plovila, pa čak i vagoni

   ≫   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Kada kažemo lizing, prvo na šta pomislimo su - vozila. Iako se vozila, bilo putnička ili komercijalna i dalje najviše uzimaju preko ovog načina finansiranja, danas se na ovaj način nabavlja znatno šira paleta proizvoda.

Priča o lizingu u Srbiji počinje pre oko dve decenije. Do krize 2008. godine lizing je imao dinamičan razvoj, ali iskustva pokazuju da je, kada dođe kriza, lizing jedan od prvih proizvoda koji trpe.

Na sreću, kriza nije dugo trajala, pa već u toku 2012. i pogotovo tokom 2013. godine dolazi do stabilizacije na lizing tržištu. Od tada, u proteklih deset godina ovaj segment tržišta konstantno raste, da bi dostigao rast od neverovatnih 170 odsto.

- Poslednjih 10 godina samo tržište putničkih vozila ostvarilo je rast od 240 odsto. U toku 2022. godine svako treće novo prodato vozilo je finansirano putem lizinga - kaže Vuk Vučević, član Izvršnog odbora S-Leasinga, kompanije koja je jedan od pionira u ovom poslu i koja drži 17 odsto tržišta lizinga u Srbiji.

Oni objašnjavaju da se lizing pokazao kao najadekvatniji proizvod za finansiranje vozila i opreme, a stručnjaci napominju da su investicije u osnovna stedstva motor privrede.

- Između 850 i 900 miliona evra biće na ovaj način investirano u privredu ove godine domaćim i stranim pravnim licima. Finansijski lizing predstavlja jedan od stubova investicija kod nas, pa samim tim utiče i na povećanje BDP-a - objašnjava Bojan Vračević, predsednik Izvršnog odbora S-Leasinga.

Prodaja putničkih vozila konstantno raste, a pala je samo tokom pandemije  i to iz dva razloga. Prvi je psihološki, jer je su se ljudi tokom perioda zatvaranja uplašili i presabirali, a drugi razlog povezan je sa rent-a-kar kompanijama koje su su takođe odreagovale na smanjenje posla. U tom segmentu se tokom 2020. godine beleži pad, ali ga je kompenzovao rast u sektoru privede, koja nije odreagovala povlačenjem tokom pandemije.

- Bilansna suma svih davalaca lizinga beleži stalni rast poslednjih osam godina i na kraju prošle godine dostigla je 145 milijardi evra. Bilansna suma svih davalaca lizinga porasla je za 140 odsto. Ima dosta prostora za dalje investicije u srpskoj privredi i za lizing. U našem protfoliju, putnička vozila čine 40 odsto, komercijalna 36 odsto, mašine i oprema 20 odsto, a ostalo tri odsto - kaže Vračević.

On objašnjava da u to "ostalo" spadaju plovila manje vrednosti, železnički vagoni, oprema za skladišta i razne vrste specijalnih mašina.

Zanimljivo je da se građani koji se odluče na kupovinu vozila na lizing, vraćaju ovom izboru i kod kupovine drugog vozila, a da je najveći obim pojedinačne kupovine zabeležen kod klijenta koji je preko lizinga pazario čak 354 vozila.

(Telegraf Biznis)

Video: Šta je SWIFT i kako funkcioniše najzaštićeniji sistem međunarodnog bankarskog poslovanja?

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>