Vreme čitanja: oko 3 min.
Više piletine, pivo sa manje alkohola, ružičasta pića: Kompanije izmišljaju proizvode za generaciju Z
Vreme čitanja: oko 3 min.
Generacija Z je sada najveća generacija na svetu, a 2021. godine imala je zajednički raspoloživi prihod od 360 milijardi dolara
Kako generacija Z postaje punoletna, kompanije za hranu i piće se bore da ih privuku svojim brendovima.
Generacije rođene između 1997. i 2012. godine navikle su na veći izbor i manje su voljne da konzumiraju ono što u čemu ne uživaju odmah, kažu stručnjaci za marketing i prognozeri trendova. Umesto da troše milione na reklamiranje starih proizvoda, neke kompanije razvijaju nove proizvode dizajnirane da zadovolje njihove specifične ukuse. Piva imaju manje alkohola. Pića su šarenija. Kafe su hladnije. A u restoranima brze hrane piletina pobeđuje junetinu.
- Trenutno je veliki procenat našeg poslovanja okrenut ka govedini - rekao je izvršni direktor Taco Bell-a Mark King investitorima prošlog decembra, žaleći se da potrošač generacije Z želi piletinu.
On ističe da je poseban uticaj generacije Z na njihov brend neosporan. Generacija Z je sada najveća generacija na svetu, prema Bloomberg analizi podataka Ujedinjenih nacija, a 2021. imala je zajednički raspoloživi prihod od 360 milijardi dolara. Problem je što su izbirljivi, piše Volstrit žurnal.
- To je delimično zbog ogromnog izbora sa kojim su odrasli - rekao je Endru Rot, 24-godišnji osnivač i izvršni direktor DCDKS-a, kompanije za istraživanje i strategiju generacije Z. Mlađi potrošači više ne moraju da treniraju svoje ukuse kako bi se uklopili u ono što se nudi. E-trgovina i veći izbor na policama znače da mogu da kupuju upravo one brendove i ukuse koji im odgovaraju.
- Možemo da uđemo u prodavnicu i, za nekoliko sekundi, potražimo informacije i recenzije o bilo kom pojedinačnom proizvodu pred vama. To je drugačiji način razmišljanja u odnosu na druge generacije - objašnjava Rot.
Uzimanje zastarelog brenda i njegovo oglašavanje preko Gen Z objektiva takođe može imati negativne posledice. Zato kompanije izrađuju potpuno nove proizvode kako bi se bolje uklopili u ukuse generacije Z, bez otuđivanja starijih potrošača koji su već lojalni svojim proizvodima i stavkama na meniju.
- Stariji ljudi koji piju pivo hvale se da su vremenom zavoleli gorak ukus piva, kao što su sebe naterali da zavole ukuse kafe, maslina ili tamne čokolade. Mlađi potrošači, koji u proseku piju manje od prethodnih generacija, ne žele to da rade - rekao je Džoni Kejhil, direktor marketinga kompanije Heineken USA.
On ističe da je prošlo vreme kada su vlasnici brendova govorili "Pa, ovo je ono što nudim i učiniću da to ljudi zavole". Morate više da radite da bi ljudi zavoleli vaš brend i morate im dati opcije.
Tako je jedan proizvođač vina predstavio vino niže kalorisjke vrednosti svog vina Sauvignon Blanc, sa nižim sadržajem alkohola, a sve pod uticajem preferencija mlađe generacije koja je u potrazi za zdravijim opcijama.
KFC je proveo vreme fino podešavajući svoj sendvič sa piletinom i u martu je predstavio Kentaki Fried Chicken Nuggets kao način da predstavi kompanijsku mešavinu od 11 biljaka i začina mlađoj publici koja više voli zalogaj bez kostiju. Kompanija je u prošlosti nudila opcije sličnog oblika kao što je piletina kokica, ali nova stavka predstavlja prvi proizvod ručno pohovanih komada belog mesa.
Proizvođač začina Heinz je u aprilu predstavio tri ukusa začinjenog kečapa, jer su otkrili da 50 odsto svih kupaca začina i generacije Z u SAD redovno koristi začinjene sosove i aktivno traži veći izbor opcija začinjenog ukusa.
U Pizza Hut-u, kulinarski timovi prave nove piće koristeći "hrabrije, neočekivanije ukuse" kako bi odjeknule kod mlađe publike. Za kompanije koje proizvode kafu, led je glavna stvar. Starbaks nastavlja da ulaže u nove hladne napitke, koje najviše kupuju kupci generacije Z.
(Telegraf Biznis)
Video: Serija "Squid game" dobila svoj kafić: Kako je popularna serija postala hit na tržištu
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.