Senioritet više nije prioritet: Kako velike kompanije odlučuju kome da daju otkaz?
Tehnološke kompanije počele su da otpuštaju svoje radnike još tokom prošle godine, i to nije ništa novo. Ali dobro pitanje je, šta kada do te odluke dođe i "za koga je vreme da ode"?
"Koga vredi zadržati, a ko je 'potrošni' materijal", jedno je od ključnih pitanja sa kojima se stručnjaci u firmama bore, i to po nekoliko nedelja.
Dok je nekada senioritet predstavljao prelomni momenat za otpuštanje radnika, čini se da se sada rukovodioci više okreću otpuštanju na osnovu veština, a ne na osnovu radnog staža.
Logično, neke kompanije će dati prednost onim radnicima koji rade na projektima i ciljevima koji se čine ostvarivim u naredne tri godine, u odnosu na petogodišnji plan javlja Wall Street Journal.
Pored pregleda istorije učinka zaposlenih, mnoge kompanije razmatraju potencijal radnika da se prilagode i preuzmu nove poslove u budućnosti.
- Zaista se svodi na individualnu procenu učinka u određivanju koga ćete zadržati - rekao je izvršni direktor jedne kompanije za ljudske resurse i spoljne poslove.
Kada se napravi spisak zaposlenih koji će potencijalno dobiti otkaz, kadrovi za ljudske resurse rade na "pročišćavanju" liste, tražeći da vide da li kompanija na primer nesrazmerno otpušta ljude starije od 40 godina, ili nepravedno cilja na manjine, veterane ili druge grupe.
Neke kompanije ovakve spiskove naprave u roku od nedelju dana, dok je pojedinim kompanijama potrebno i do dva meseca kako bi zaključili koji zaposleni više ne odgovaraju njihovom poslovanju.
- Debate su česte. Neki menadžeri bi mogli pokušati da se izbore za ostanak određenih zaposlenih, a između lidera se mogu pojaviti sporovi oko filozofije otpuštanja - recimo, da li da smanje sloj srednjeg menadžmenta ili da otpuste više rukovodilaca u odnosu na zaposlene na prvoj liniji - priča žena iz jedne od kompanija.
- Upleteno je mnogo subjektivnosti, čak i kada su sva pravila na mestu - zaključuje.
(Telegraf Biznis)
Video: Dijana Kocić je dala otkaz u uspešnoj firmi i našla posao duše: Koje su zablude o influenserima?
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Ljiljana
Ko ima nekog da mu čuva leđa nema da brine. Ko nema nikog prvi odlazi bez obzira na stručnost.
Podelite komentar