• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Administrativni posao, a tražen kao suvo zlato: Plata kod komšija ide i do 2.500 evra

Vreme čitanja: oko 2 min.

Ovaj posao bira čak 86,5 odsto žena i samo 14 odsto muškaraca

  • 0
Flert na poslu, sekretarica, sef, kolega, kolege, mobiing, afera, secretary flirting Boss, colleague Foto: Shutterstock

Kad zavirimo na platforme za traženje posla, primećujemo da su u Hrvatskoj među traženijim administrativne pozicije. Jedna od njih je i ofis menadžer koju, prema istraživanju američke kompanije za traženje poslova Zipia, bira čak 86,5 odsto žena i samo 14 odsto muškaraca.

Primarna uloga ofis menadžera je da glatko funkcionišu svi aspekti kancelarije, pa je na prvi pogled sličan poslu sekretarice. Ipak, to je samo na prvi pogled, jer se ove pozicije razlikuju po odgovornostima, opsegu posla, kao i po potrebnom stepenu obrazovanja i plati. Dali smo sebi zadatak da istražimo koje su tačno njihove sličnosti i razlike, piše Jutarnji list. 

Primarni posao sekretara, odnosno sekretarice, je pružanje podrške ofis menadžerima i obavljanje osnovnih zadataka recepcionara. To su javljanje na telefon, zakazivanje sastanaka, pisanje izveštaja, popunjavanje dokumenata u ime menadžera, ali i odgovaranje na mejlove i primanje pošte. Zadaci sekretarice mogu varirati u zavisnosti od kompanije u kojoj rade. Na primer, sekretar u stomatološkoj ordinaciji imaće nešto drugačije zadatke nego onaj u kompaniji za programiranje video igara.

Sa druge strane, od ofis menadžera očekuje se da upravlja radnim procesom cele kancelarije kako bi podstakao produktivnost administrativnog osoblja. Zaposleni na ovoj poziciji blisko sarađuju sa zaposlenima kako bi osigurali nesmetano funkcioniranje. Takođe, uvek moraju biti svesni napretka svih projekata i izveštavati glavnog izvršnog direktora ili druge rukovodioce na visokom niovu.

Za primer ćemo uzeti jedan oglas za posao ofis menadžera čiji su očekivani zadaci - koordinacija operativnih kancelarijskih poslova, priprema poslovnih izveštaja, nabavka kancelarijskog materijala, održavanje komunikacije sa potencijalnim i novim klijentima, primanje stranaka, organizovanje i zakazivanje poslovnih sastanaka i održavanje profesionalnog ugleda kancelarije.

Kada je reč o stepenu obrazovanja potrebnog za posao sekretara, najčešće je dovoljna završena srednja škola. Ipak, prema oglasima za posao na onlajn platformama, neke kompanije traže i višu stručnu spremu. Naravno, sve zavisi od tipa kompanije u kojoj se zapošljava. S obzirom na veću odgovornost i obim posla, od ofis menadžera se očekuje da imaju viši stepen obrazovanja.

Stručnjaci objašnjavaju da se sa pojavom korporacija i tranzicijom ekonomije od menadžera kancelarije očekuje multitasking, jake "meke veštine", poznavanje procesa, specifična ekonomska znanja. To podrazumijeva mnogo više od klasičnog, davno napuštenog, stereotipa sekretarica koje su uglavnom bile fokusirane na svog nadređenog i vrlo jednostavne radne zadatke.

S obzirom na to da oni imaju ozbiljnu obrazovnu pozadinu i veću odgovornost, njihova plaza veća je od plaza sekretara i sekretarica. Prema podacima stranice World Salaries, prosečna plaza ofis menadžera u 2023. godini u Hrvatskoj iznosi oko 1.570 evra, dok je prosečna plata za poziciju sekretarice oko 780 evra. Plata ofis menadžera može iznositi oko 2.500 evra, što je oko 1.200 evra više od najveće plate za posao sekretarice.

(Telegraf Biznis)

Video: Može li to u Srbiji da bude dobar biznis: Doktorka Jovana razbija mitove o veganskoj ishrani

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>