• 2

Vreme čitanja: oko 2 min.

Uz to što smanjuju ambalažu, proizvođači tiho menjaju i sastav proizvoda: Nova posledica inflacije

Vreme čitanja: oko 2 min.

Neke od promena su male, ali sve uključuju smanjenje ključnih i skupih sastojaka

  • 2
Supermarket prodavnica hrana kupac Foto: Shutterstock

Da li ste nedavno imali utisak da su maramice koje inače kupujete manje nego što su bile? Ili da gvakamole sos koji obično stavite u svoja kolica nije baš tako ukusan kao što je bio? Ili da je vaš omiljeni pesto od paradajza ima malo manje paradaja? Verovatno ste u pravu. Osim što podižu cene i smanjuju veličinu pakovanja, proizvođači tiho menjaju i kvalitet proizvoda.

Kupci, koji su već morali da se bore sa rastućim cenama i smanjenjem veličina pakovanja, sada takođe moraju da paze na tiho menjanje deklaracije nekih proizvoda.

Kako cena sastojaka raste, supermarketi i proizvođači tiho menjaju recepte i smanjuju veličinu nekih proizvoda kako bi zadržali cene na policama, piše Guardian.

Gde idu veliki brendovi, supermarketi imaju tendenciju da ih slede, a neki trgovci su više nego prepolovili količinu maslinovog ulja u namazima i smanjili količinu koju koriste u sosovima, ne ističući promenu u receptu na ambalaži. U međuvremenu, rastući troškovi papira naveli su proizvođače da smanje veličinu pojedinačnih maramica i kuhinjskih ubrusa.

U većini slučajeva na ambalaži nema ničega što bi ukazivalo da se nešto promenilo, tako da potrošači nisu svesni da dobijaju manje za svoj novac dok ne dođu kući.

Namaz koji je sadržao 21 odsto maslinovog ulja, sada ima samo 10. Gvakamole sos koje je nekada uključivao 80 odsto avokada i 5 odsto crvenog luka, sada sadrži 77 odsto avokada i neodređenu količinu luka. Smanjena je i količina paradajza u crvenom pesto sosu. Majonez koji je imao 9 odsto žumanaca, sada ima 6 odsto jaja i 1,5 odsto žumanaca.

Neke od promena su male, ali sve uključuju smanjenje ključnih i skupih sastojaka, a neke su usledile zajedno sa povećanjem cena ili smanjenjem veličine pakovanja. Jedan proizvođač je, na primer, smanjio sadržaj maslinovog ulja u svom namazu i smanjio pakovanja sa 500 grama na 450 grama.

U nekim od ovih slučajeva, prodavci su prestali da objavljuju detalje koji bi omogućili upoređivanje proizvoda pre kupovine, pa su sa sajtova uklonjene informacije o količinama.

(Telegraf Biznis)

Video: Znate li šta zapravo znače datumi na namirnicama?

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>