• 1
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Počela "rasprodaja" smeštaja na primorju: Vlasnici apartmana panično spuštaju cene i do 50 odsto

 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Oni koji su bili mudri s cenama imaju odličnu popunjenost ove sezone, od 90 do 120 dana

  • 1
Rijeka, panorama, centar grada Hrvatska more Foto: Dalibor Brlek / Panthermedia / Profimedia

Ostvaruju se upozorenja iskusnih turističkih stručnjaka, da će najdeblji kraj u ovoj sezoni izvući svi oni koji su u privatnom smeštaju alavo podizali cene.

Na terenu nam potvrđuju, počela je “rasprodaja” nepopunjenog smeštaja u last minute akcijama koje idu do 50 odsto, iako je buking tokom jula nešto bolji u odnosu na maj i jun.

Doduše, "nadrljale" su i luksuzne vile čiji su gosti odlučili da svoj novac potroše tamo gde u godinama restrikcija u putovanjima nisu mogli, Grčkoj, Španiji, Turskoj, dalekim destinacijama.

- Situacija nije alarmantna, ali mogla bi na kraju dana smanjiti prihode, i na kraju sezone svi moraju dobro promisliti misle li i dalje da se ponašaju kao da sledeće leto ne postoji - kaže za Poslovni dnevnik Igor Popović, suvlasnik kompanije Adriagate koja upravlja s 12.000 smeštajnih jedinica na Jadranu.

Rasprodaju je pred koju nedelju najavljivao Selimir Ognjenović, vlasnik agencije ID Riva koja radi na nemačkom tržištu, a na bum cena upozorio je u isto vreme i Boris Žgomba, predsednik Uprave Unilinea.

Oni koji su bili mudri s cenama imaju odličnu popunjenost ove sezone, od 90 do 120 dana, bez otkazivanja, kaže Popović, čija agencija svojim klijentima pruža i edukacije i statistike na temelju kojih mogu donositi odluke o formiranju cena. Odluka je na kraju uvek na vlasnicima.

- Postoje ti dani u samom vrhu sezone tokom kojih su se ove godine mogle podići značajnije cene, jer je bila velika potražnja, ali mnogi su se polakomili i podigli cene za sve periode, i suočili se s masom otkazivanja, što možemo pratiti na platformama kao što je Booking.com, gde se nalaze sve naše jedinice. Imali smo situaciju da su turisti koji su prošle godine propustili na vreme da rezervišu letovanje, za ovu godinu počeli sa rezvacijama već prošle jeseni, što se nastavilo sve do ukrsa - kaže on.

Taj optimizam neki su iskoristili da podignu cene i do 40, 50 odsto, dok su drugi bili mudriji, pa je, u proseku, u ovu sezonu privatni smeštaj ušao sa cenama višim za 15 do 20 odsto - opisuje Igor Popović.

Igor Popović kaže kako je u maju i junu zabeleženo oko 20 odsto manje rezervacija.

- Najveći problem imale su na početku leta skupe vile s bazenima, koje teško popune rupe i one su u last minute akcijama spuštale cene i do 50 odsto. Kad su gosti to videli, krenula su otkazivanja rezervacija na Bookingu, jer su ljudi shvatili da mogu pronaći nešto jeftinije - opisuje Popović.

(Telegraf Biznis)

Video: Klimatski aktivisti uništili luksuznu jahtu vrednu 300 miliona dolara

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Mile od Stalaća

    27. jul 2023 | 11:01

    U svetu celom kriza, a većina turističkih destinacija se ponašaju kao da pare rastu na livadi i dižu cene kao ludi.Jeste lepo na moru, ali postaje precenjeno.Sav taj put, čekanje na granicama, gužve na plažama, kakvo će biti vreme, tuča za ležaljke,prebiranje po novčaniku, bol u glavi posle cele godine kako da se popeglaju svi troškovi života.Moraš da imaš i dobar auto koji će sve to da izdrži...stvara veliki pritisak i rastu očekivanja od istih tih davaoca smeštaja i ugostitelja koji su podigli cene da će sve biti besprekorno, da će more biti čisto, da će biti svi maksimalno ljubazni, da će moći da se iskoristi svaki dan koji papreno košta.S obzirom da se promenila klima, bolje je ako se može ići van sezone, a u sezoni naći u relativnoj blizini mesto na kome možete dobro da se opustite i uživate, sa mnogo manje budžeta i društvu dragih ljudi.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>