• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Znate li šta je "karmin efekat"? Zavladao je širom SAD, a posebno se odnosi na - kupovinu parfema

Vreme čitanja: oko 2 min.

Prodaja malih parfema dominira u toj kategoriji proizvoda, čineći 38% ukupno prodatih mirisa do sada u 2023. godini

  • 0
parfem, parfemi, miris, ženski parfem Foto: Shutterstock

To kako se potrošači u SAD osećaju vezano za "zdravlje" američke ekonomije i sopstvenih budžeta, moglo bi da se "očita" i u načinu na koji kupuju jedan konkretan proizvod - parfem.

Tokom perioda ekonomske neizvesnosti, stručnjaci za tumačenje ponašanja potrošača kažu da kupci imaju tendenciju da menjaju svoje obrasce kupovine, posebno u pogledu neesencijalne robe.

Kupci, dakle, ili prelaze na jeftinije alternative, smanjuju učestalost kupovine proizvoda ili potpuno prestaju da kupuju neke proizvode, a parfem nije izuzetak u tom "trendu", jer jeftinije varijante sada doživljavaju bum u prodaji.

Potražnja za jeftinijim, tzv. rollerball parfemima je ove godine porasla za 207% u odnosu na prošlu godinu, praćeno skokom od 183% u jeftinijim uzorcima parfema i povećanjem količine mistova za telo od 30 odsto, prenosi CNN.

Ove podatke je iznela firma Pattern, zadužena za e-trgovinu, koja analizira podatke o onlajn pretrazi proizvoda u više kategorija proizvoda na Amazonu i drugim sajtovima. I to je samo jedan od načina putem kojeg potrošači "stežu kaiš".

Mini mirisi, koji koštaju manje, takođe doživljavaju procvat u potražnji.

Doduše, kako CNN dalje navodi, čak i tokom ekonomske krize, kupci koji vode računa o ceni - ne odustaju potpuno od kupovine skupih artikala, kao što su vrhunske čokolade, parfemi, šminka.

Te kupovine čine da se osećaju bolje, a pomenuti efekat se, inače, naziva "lipstick effect". Radi se o tome da potrošači troše na "male luksuze", čak i u doba krize.

- Kada pogledate ekonomiju, poverenje potrošača je trenutno malo poljuljano i potrošači "zatežu" - rekao je Dalin Heč, analitičar podataka u kompaniji Pattern. Ali slično "efektu karmina", rekao je da se parfem sada pojavljuje kao novi luksuzni predmet izbora za kupce tokom perioda finansijske neizvesnosti.

- Razmišljajte o tome kao o novom "karmin indikatoru raspoloženja potrošača" - dodao je.

Odvojeni izveštaj kompanije Circane, za istraživanje tržišta, pokazao je da se mini bočice pojavljuju kao "vodeća veličina" izbora za kupce mirisa u prvoj polovini 2023. godine.

Drugim rečima, prodaja malih parfema dominira u toj kategoriji, čineći 38% ukupno prodatih mirisa do sada u 2023, odnosu na 35% od prošle godine.

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>