
"Vašu kartu za ukrcavanje i broj kilograma, molim": Traže od putnika da stanu na vagu, pre ulaska u avion
Boarding card ili kupon za ukrcavanje je neophodna karta za ulazak u avion, ali je ne treba mešati sa avionskom kartom.
Nju vam obavezno traže pre samog ukrcavanja u avion, što je već opšte poznata praksa u celom svetu. Međutim, jedna avio-kompanija je otišla i "korak dalje" u svojim rigoroznim normama.
Naime, počevši od ponedeljka, 28. avgusta, od putnika koji lete preko "Korean Air"-a (Južna Koreja) može biti zatraženo da stanu na vagu, pre nego što se ukrcaju u avion.
Ovo je "vežba", odnosno testiranje koje će trajati oko tri nedelje, propisana je zakonom i odnosi se na sve korejske avio-prevoznike, rekao je predstavnik "Korean Air"-a za CNBC.
Zakon zahteva od avio-kompanija da mere kilažu putnika, kao i njihov ručni prtljag, najmanje svakih pet godina, jer se to - sveukupno - smatra "ključnim za bezbednost leta", dodaje se.
Ova najava je, međutim, naišla na reakciju javnosti, prenose lokalni mediji. U međuvremenu, obaveštenje sa detaljima o vežbi — koja startuje na međunarodnom aerodromu Gimpo, a zatim na aerodromu Inčeon sledećeg meseca — uklonjeno je sa veb stranice avio-kompanije, zbog „dovoljne medijske pokrivenosti“, navodi avio-kompanija.
Da li je razumno vagati putnike?
- Definitivno ne - kaže Vens Hilderman, izvršni direktor kompanije za bezbednost u vazduhoplovstvu Afuzion. "Barem ne u svrhu bezbednosti", dodaje.
Kaže da bi kilaža 10 veoma gojaznih ljudi mogla da napravi razliku u malom avionu, ali što se tiče komercijalnih, poput modela 737, postoji ugrađen softver za prilagođavanje promenama težine, gustine vazduha i drugih faktora.
- Iz tog razloga, bezbednost nije ugrožena čak ni u situacijama kada je sastav putnika netipičan, kao što je rani jutarnji let uglavnom poslovnih ljudi, koji teže više od prosečnog putnika - ističe Hilderman za CNBC.
(Telegraf Biznis)
Video: Veselin Jevrosimović o razvoju IT industrije
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Zoki Luke
Zastitimo gojazne ljude
Podelite komentar
Zujko
"ali što se tiče komercijalnih, poput modela 737, postoji ugrađen softver za prilagođavanje promenama težine, gustine vazduha i drugih faktora." Apsolutno netacno, da ne kazem laž. A i ovo za jutarnje biznis putnike, nonsens.
Podelite komentar