• 2
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 1 min.

"Vašu kartu za ukrcavanje i broj kilograma, molim": Traže od putnika da stanu na vagu, pre ulaska u avion

 ≫ 

Vreme čitanja: oko 1 min.

Iako južnokorejska kompanija tvrdi da je ova "vežba" uvedena zarad bezbednosti, stručnjak iz "Afuzion"-a kaže da kilaža putnika nema veze sa sigurnošću u avionu

  • 2
avionska karta, avion Foto: Shutterstock

Boarding card ili kupon za ukrcavanje je neophodna karta za ulazak u avion, ali je ne treba mešati sa avionskom kartom.

Nju vam obavezno traže pre samog ukrcavanja u avion, što je već opšte poznata praksa u celom svetu. Međutim, jedna avio-kompanija je otišla i "korak dalje" u svojim rigoroznim normama.

Naime, počevši od ponedeljka, 28. avgusta, od putnika koji lete preko "Korean Air"-a (Južna Koreja) može biti zatraženo da stanu na vagu, pre nego što se ukrcaju u avion.

Ovo je "vežba", odnosno testiranje koje će trajati oko tri nedelje, propisana je zakonom i odnosi se na sve korejske avio-prevoznike, rekao je predstavnik "Korean Air"-a za CNBC.

Zakon zahteva od avio-kompanija da mere kilažu putnika, kao i njihov ručni prtljag, najmanje svakih pet godina, jer se to - sveukupno - smatra "ključnim za bezbednost leta", dodaje se.

Ova najava je, međutim, naišla na reakciju javnosti, prenose lokalni mediji. U međuvremenu, obaveštenje sa detaljima o vežbi — koja startuje na međunarodnom aerodromu Gimpo, a zatim na aerodromu Inčeon sledećeg meseca — uklonjeno je sa veb stranice avio-kompanije, zbog „dovoljne medijske pokrivenosti“, navodi avio-kompanija.

Da li je razumno vagati putnike?

- Definitivno ne - kaže Vens Hilderman, izvršni direktor kompanije za bezbednost u vazduhoplovstvu Afuzion. "Barem ne u svrhu bezbednosti", dodaje.

Kaže da bi kilaža 10 veoma gojaznih ljudi mogla da napravi razliku u malom avionu, ali što se tiče komercijalnih, poput modela 737, postoji ugrađen softver za prilagođavanje promenama težine, gustine vazduha i drugih faktora.

- Iz tog razloga, bezbednost nije ugrožena čak ni u situacijama kada je sastav putnika netipičan, kao što je rani jutarnji let uglavnom poslovnih ljudi, koji teže više od prosečnog putnika - ističe Hilderman za CNBC.

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Zoki Luke

    1. septembar 2023 | 21:47

    Zastitimo gojazne ljude

  • Zujko

    31. avgust 2023 | 21:08

    "ali što se tiče komercijalnih, poput modela 737, postoji ugrađen softver za prilagođavanje promenama težine, gustine vazduha i drugih faktora." Apsolutno netacno, da ne kazem laž. A i ovo za jutarnje biznis putnike, nonsens.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>