Pariz rekao "au revoir" iznajmljivanju električnih trotineta: A evo šta ste vi rekli u našoj anketi
Zabrana iznajmljivanja električnih trotineta na ulicama Pariza stupila je na snagu juče. Podsetimo, vlasti ,,Grada svetlosti'' najavile su početkom nedelje da će zabrana stupiti na snagu 1. septembra, nakon što je na referendumu u aprilu 90 odsto Parižana glasalo protiv istih.
Pariz je sada jedan od prvih prestonica koji je zabranio iznajmljena električna vozila, samo pet godina nakon što je bio jedan od prvih koji ih je usvojio.
Što se tiče Evrope, Madrid je ove godine poništio prethodnu zabranu i dozvolio kompanijama za iznajmljivanje da se vrate pod novim uslovima, što je učinio i Kopenhagen 2021. godine.
Kada smo prvi put preneli vest da će ova zabrana stupiti na snagu, upitali smo i vas šta mislite o tome, te "Da li vam smetaju električni automobili na ulicama?".
U anketi Telegraf Biznisa učestvovalo je 508 ispitanika do ovog trenutka, od kojih je 68,31 odsto odgovorilo potvrdno na naše pitanje. Odgovor "ne" ostavilo je 12,60 odsto ispitanika, dok je 19,09 odsto glasalo da im je "svejedno, ukoliko ljudi normalno upravljaju njima".
Pitali smo vas i da li smatrate da su električni trotineti bezbedni, a ovo su neki vaši odgovori:
- Da. Smetaju mi. Zato što nisu regulisani zakonom i oni "zuje" svuda. Pored toga, nečujni su i slabo obeleženi na putu. Smetaju i vozačima i pešacima;
- Meni smeta što su izuzeti bilo kakvih prekršaja, sankcija i zakona. Oni mogu i trotoarom i biciklističkom i putem, i kroz crveno i malo vamo malo tamo. Voze se po dvoje niko kacige nema, jure preko 40-50;
- U čemu je razlika između bicikla i trotineta ne kapiram, iz ugla saobraćaja? i
- Zašto bi smetali? U Novom Sadu se pažljivo i bezbedno voze. Bar su smanjili gužvu u saobraćaju, nema parkinga. Potpuno su ok.
Podsetimo, predlogom izmena i dopuna Zakona o bezbednosti saobraćaja, koji je upućen na usvajanje Narodnoj skupštini, prvi put će biti regulisana upotreba električnih trotineta. Predlog je da im se zabrani kretanje po trotoarima, a da najniža starosna granica za upravljanje bude 14 godina.
(Telegraf Biznis)
Video: Čadež na e-trotinetu stigao u Palatu Srbije: Za manje zagađenja vazduha i više biciklističkih staza
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Duki
Očigledno je da ćemo mi pešaci, uskoro hodati drumom, i organizovati proteste, u kojima ćemo tražiti izgradnju pešačkih staza širine 30cm, sa proširenjima za mimoilaženje dva pešaka. Roditelji neće moći da šetaju decu, nego će ih nositi na leđima! Trotoarima će jurcati trtotineti!
Podelite komentar
Sajla
Sajla na trotoaru je rešenje.
Podelite komentar
Marko
Meni licno ne smetaju elektricna vozila, cak je i zdravije za okolinu ali smeta mi nedostizna cena za nas koji nemamo da izdvojimo 50.000evra za ista jer su preskupa tako da mi je ne logicno da se reklamira smanjenje stetnih emisionih gasova a pritom obicnim ljudima ne izlazi u susret da pribave jeftiniji elektricni auto.
Podelite komentar