Proizvođač čipsa povlači proizvod zbog izazova na TikToku: Rezultirao je smrću tinejdžera
Proizvođač ekstremno začinjenog tortilja čipsa, koji se prodavao pod nazivom "Čips izazov", povlači proizvod nakon što je porodica dečaka iz Masačusetsa okrivila brend za smrt svog sina.
Naime, čips se prodaje za oko 10 dolara i dolazi umotan u zapečaćenu vrećicu od folije, koja je zatvorena u kartonsku kutiju u obliku kovčega. Na pakovanju se upozorava da je čips napravljen za "osvetnički užitak intenzivne vrućine i bola", namenjen je odraslima i da ga treba čuvati van domašaja dece.
Međutim, ubrzo je proizvod postao viralan na društvenim mrežama, a njegova konzumacija svojevrsan novi izazov na internetu.
Proizvođač je izrazio svoje duboko žaljenje zbog smrti tinejdžera, čija autopsija tek treba da dokaže uzrok smrti.
"Videli smo porast tinejdžera i drugih pojedinaca koji se ne obaziru na upozorenja", saopštila je kompanija, a prenosi Yahoo news.
"Kao rezultat toga, dok se proizvod i dalje pridržava standarda bezbednosti hrane, iz opreza, mi aktivno radimo sa prodavcima kako bismo uklonili proizvod sa polica", dodali su u saopštenju.
Vlasti u Masačusetsu su takođe odgovorile na smrt upozoravajući roditelje na izazov, koji je popularan na sajtovima društvenih medija kao što je TikTok. Veliki broj ljudi, uključujući decu, objavljuju video snimke na kojima odmotavaju pakovanje, jedu začinjen čips i zatim reaguju na vrućinu.
Neki video snimci prikazuju ljude kako se guše, kašlju i mole za vodu.
Company pulls spicy One Chip Challenge from store shelves as Massachusetts investigates teen's death https://t.co/Z9P9zMYHHS via @YahooFinance— #TheOrangeDirtyRat is now the #CheaterDirtyOrange (@mari00newyork) September 8, 2023
Takođe, pojedini srednjoškolci u Kaliforniji su završili u bolnici, nakon konzumiranja čipsa.
Doktor Peter Čai, vanredni profesor urgentne medicine i medicinske toksikologije, rekao je da ovakve grickalice mogu biti opasne pod određenim okolnostima.
- Moguće je da konzumaicja ovog čipsa sa visokom koncetracijom kapsaicina može izazvati smrt - rekao je.
Pored imena, paket dolazi sa "pravilima za izazov", koja podstiču kupca da pojede ceo čips, "sačeka što je duže moguće pre nego što popije ili pojede bilo šta" i objavi svoju reakciju na društvenu mrežu.
Na pakovanju se takođe postavlja pitanje koliko dugo pojedinac može da izdrži na skali od jednog minuta do jednog sata.
Takođe, tu je i upozorenje na poleđini pakovanja da konzumenti ne jedu čips ako su "osetljivi na začinjenu hranu, alergični na paprike ili kapsaicin, ili ako su trudni ili imaju bilo koje zdravstveno stanje“.
Takođe je rečeno da pojedinci treba da operu ruke nakon što dodirnu čips i "potraže medicinsku pomoć ako iskuse poteškoće sa disanjem, nesvesticu ili produženu mučninu".
(Telegraf Biznis)
Video: Najveći ekonomski izazovi u narednih 10 godina
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.