• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Sećate li se kataloške prodaje odeće? Posle milijardu primeraka i 118 godina, Frimens prestaje da izlazi

Vreme čitanja: oko 2 min.

Ovaj katalog je "bio nacionalna institucija i jedan od najuspešnijih maloprodajnih alata koje je Velika Britanija ikada videla"

  • 0

Više od jednog veka, Frimens katalog je bio biblija za kupovinu kojoj su se generacije Britanaca obraćale kada požele da kupe sledeću veliku stvar, od prve neobične mode, do televizora i frižidera koje danas uzimamo zdravo za gotovo.

Stalno menjajući spisak proizvoda koji se prodaju kroz katalog, vlasnik Frimensa je odlučio da ga je pregazilo vreme i izbacio katalog kako bi se fokusirao na svoju internet stranicu.

Odluka je usledila nakon sličnih koje su doneli drugi veliki kataloški brendovi, jer neumoljivi porast onlajn kupovine podstiče potrošače da pređu sa listanja vodiča za kupovinu, nalik na enciklopedije, na skrolovanje internet stranica na telefonima i tabletima.

An Stir, izvršni direktor Frimensa, rekla je da je katalog "bio nacionalna institucija i jedan od najuspešnijih maloprodajnih alata koje je Velika Britanija ikada videla".

- To je bio najveći i najbolji prodajni katalog u Velikoj Britaniji i služio je generacijama porodica. Međutim, moramo da idemo u korak s vremenom i da odgovorimo na to kako kupci kupuju ovih dana - rekla je ona.

Stir je insistirala da to nije kraj puta za Frimens, čija je prodaja porasla za 13 odsto u prvih šest meseci 2023. godine.

Odbacivanje kataloga omogućilo bi mu da postane "digitalna robna kuća". Katalog je mogao da sadrži samo nekoliko hiljada artikala, dok internet stranica Frimensa nudi niz od 55.000 proizvoda.

Zanimljivo je da je više od milijardu primeraka kataloga odštampano od njegovog lansiranja 1905. godine.

Osnovan 1905. godine, Frimens je nazvan po jednom od osnivača. Katalog je prvobitno bio crno-beli, ali je 1920-ih postao jedan od prvih koji je uveo fotografije u boji.

Brend je dominirao na tržištu 1930-ih zahvaljujući svojoj mreži od 30.000 "agenata", od kojih su većina bili muškarci, jer u to vreme žene nisu mogle da pregovaraju o kreditnim ugovorima.

Nastavio je da napreduje decenijama, a 1960-ih žene su preuzele ulogu agenata. To je dovelo do izraza "kataloška dama", u suštini neko ko je dolazio kod vas, prikupljao porudžbine i plaćao robu u gotovini nedeljno.

Živeće kao deo istorije maloprodaje, a kopije su donirane Britanskom muzeju, Univerzitetskoj biblioteci Kembridž i Bodlejanskoj biblioteci Univerziteta Oksford.

(Telegraf Biznis)

Video: Najsavremenija tehnologija digitalnog spajanja vagona na stanici NBG

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>