Vreme čitanja: oko 1 min.
Kišno leto i podizanje cene koštali ih dobre prodaje: Popularni sladoledi doživeli fijasko
Vreme čitanja: oko 1 min.
Inače, cene u celom preduzeću su porasle za 5,8%
Prodaja sladoleda je naglo pala ovog leta, a dobrim delom zbog lošeg vremena, kaže proizvođač poznatih sladoleda Ben & Jerry's i Magnum, a u pitanju je svetska kompanija Unilever.
Unilever, koji poseduje i druge poznate brendove za domaćinstvo kao što je Dove, rekao je da su, osim lošeg vremena, i kupci koji biraju jeftinije alternative - takođe uticali na njegovu prodaju.
Osnovni prihod u grupi porastao je za 5,2% u tri meseca do septembra, nakon što je kompanija podigla cene. Ali, njen šef je priznao da je "moglo bolje" i postavio plan za ubrzanje rasta. Po obimu, prodaja Unileverovih sladoleda pala je za 10% tokom leta, uglavnom zbog lošeg vremena u Evropi (masovnih kiša) i zbog toga što su potrošači birali jeftiniju robu.
Ali, to je kompenzovano rastom cena za više od 8%, što znači da je prihod u ovom delu poslovanja pao samo za oko 3%, piše BBC. Na drugim mestima, deluje da je kriza troškova života naškodila ovoj grupi, pri čemu je opala prodaja artikala kao što su Knorr kocke za supu, pošto su kupci prešli na jeftinije brendove.
Međutim, Unileverovi brendovi za lepotu i ličnu negu, kao što su Dove i Vaseline, prekinuli su taj "trend" - sa naglim porastom prodaje. Kao i druge kompanije za proizvode široke potrošnje, Unilever se suočio sa kritikama jer je podizao cene u poslednjih nekoliko godina i uživao veći profit.
U tri meseca do septembra, cene u celom preduzeću su porasle za 5,8%, dok je obim prodaje opao za 0,6%, što znači da su potrošači plaćali više - za manje proizvoda. Međutim, Unilever je odbacio kritike, rekavši ranije ove godine da se suočio sa većim ulaznim troškovima i da nije "profitirao ni u kom obliku".
(Telegraf Biznis)
Video: Edina je najmlađa vlasnica škole jahanja u Srbiji
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.