• 0
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 6 min.

Uživo Vesić danas u Subotici: Prvi vozovi kreću 2025, putovanje do Beograda 70 minuta

 ≫ 

Vreme čitanja: oko 6 min.

Završetkom radova, stanica će biti potpuno opremljena za novi sistem rada

  • 0

Brza pruga od Beograda do Subotice biće završena do kraja sledeće godine, a očekuje se da će vozovi tom prugom početi sa saobraćaju najkasnije u aprilu 2025, izjavio je danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić i dodao da će putovanje između ova dva grada brzim vozom trajati sat i deset minuta.

Vesić je to rekao prilikom obilaska radova na rekonstrukciji železničke stanice u Subotici koja je građena 1869. i 1882. godine, a koja će, kako je rekao, kada radovi budu završeni označiti novi procvat Subotice, kao što je izgradnja pruge u drugoj polovini 19. veka označila početak razvoja tog grada.

- Sada će, u 21. veku, brza pruga koja će ići kroz Suboticu suštinski doneti mnogo dobra tom gradu i zato je veoma važno što se gradi brza pruga - rekao je Vesić.

Naveo je da će rekonstrukcija železničke stanice u Subotici biti završena do kraja februara sledeće godine, dok će brza pruga od Beograda do Subotice biti završena do kraja 2024.

- Ne postoje nikakvi problem koji bi mogli taj rok da pomere. Naši prijatelji Kinezi, zajedno sa domaćim firmama, rade i noću na nekim delovima i mi ćemo brzu prugu do Subotice imati završenu do kraja sledeće godine - istakao je Vesić.

Naveo je da će biti potrebno tri, četiri meseca za testiranje te pruge i dodao da se očekuje da se u martu, najkasnije aprilu 2025. godine uspostavi železnička linija Beograd – Subotica.

- To je nešto što će potpuno promeniti način života ljudi ovde i omogućiti da više ljudi dolazi u Suboticu, razvoj lokalnih biznisa, turizma, kao i razvoj investicija - rekao je Vesić i zahvalio kineskim partnerima koji izvode radove, domaćim kompanijama i predstavnicima Grada Subotice.

Što se tiče nastavka pruge prema Budimpešti, Vesić je rekao da Mađarska treba da završi prugu do kraja 2025. godine sa testiranjima koja takođe traju nekoliko meseci i da se, ako sve bude išlo prema planu, može očekivati da 2026. godine bude uspostavljena železnička veza i do Budimpešte.

Tada će se, dodao je, na subotičkoj železničkoj stanici nalaziti zajednička carina i policija Srbije i Mađarske što, kako je naveo, znači da oni koji uđu u voz na toj stanici prolaziti mađarsku carinu i policiju i da stajanja više neće biti do Budimpešte, kao što će srpska policija i carina biti na železničkoj stanici u Budimpešti tako da će i oni koji idu prema Beogradu na isti način prolaziti proceduru.

Kada je u pitanju Subotica, a tiče se železničkog saobraćaja, Vesić je najavio da će do kraja meseca početi putnički saobraćaj na pruzi Subotica – Segedin.

- Napravili smo sa Mađarima privremeni granični prelaz, prvi put na samj pruzi. Tu će biti zajedno mađraska i srpska carina. U budućnosti, kada se završi rekonstrukcija stanice Segedin, prelaz će biti u Segedinu tako da će se tamo izlaziti i vršiti obe kontrole - pojasnio je Vesić i dodao da je plan da polasci vozova na pruzi Subotica - Segedin budu na tri sata.

Osim toga, naveo je da se sa mađarskim prijateljima razgovara o izgradnji pruge Subotica – Baja i dodao da je veći deo te pruge na tertoriji Mađarske.

Što se tiče Horgoša, podsetio je da je doneta odluka da se gradi potpuno novi granični prelaz koji će biti integrisan.

- Radićemo ‘Y krak’ u punom profilu kako bi imali Kelebiju 1 i Kelebiju 2 pošto će tamo biti napravljen biti još jedan prelaz. Sa izgradnjom brze saobraćajnice ‘Osmeh Srbije’, što počinjemo u decembru, Bački Breg biti mnogo bolje povezan jer Mađari sa svoje strane rade autoput što znači da će Horgoš biti bitno rasterećeniji - rekao je Vesić.

Naveo je da Mađari rade i most na Dunavu kod Mohača, a Rumuni kod Srpske Crnje svoj autoput, kao i da će se raditi veliki granični prelaz na Bačkom Bregu što, dodao je, znači manje automobila i gužvi na Horgošu i Kelebiji jer ćemo imati tri granična prelaza.

Između ostalog, najavio je da će tokom sledeće godine početi izgradnja brze pruge do Niša što znači da će se iz Subotice putovati do Niša i da će će to putovanje trajati 170 minuta.

- To će potpuno promeniti način života i ljudi koji žive u Subotici će tek videti šta će im doneti izgradnja brze pruge i koliko je ona važna - rekao je Vesić.

Naveo je da će se od Niša graditi pruga prema Sofiji odnosno prema Istanbulu, zatim brza pruga od Niša do Skoplju, za šta je pre nekoliko dana potpisan memorandum, kao i pruga do Soluna tako da će se, naveo je, Subotica naći na međunarodnoj ruti brze pruge što će doneti dodatne benefite za taj grad.

Vesić je zatim obišao radove na rekonstrukciji železničkih stanica u Bačkoj Topoli i Subotici, za koje je rekao da će biti završene do februara sledeće godine.

On je prilikom obilaska radova u Bačkoj Topoli, gde se rade i dva podvožnjaka, naveo da je železnička stanica u ovoj opštini građena 1883. godine, a kasnije dograđivana, kao i da će je Zavod za zaštitu spomenika iz Subotice staviti pod zaštitu.

Važno je, kaže Vesić, da obe železničke stanice budu obnovljene uz zahteve Zavoda za zaštitu spomenika i da se na taj sačuvaju istorijski objekti koji će, dodao je, biti u funkciji brze pruge.

Naveo je da će brza pruga između Beograda i Subotice biti završena do kraja sledeće godine, a da potom kreće testiranje za šta je potrebno oko tri meseca, te da se očekuje da će u martu, najkasnije aprilu 2025. prugom od Beograda do Subotice prolaziti brzi vozovi.

Istakao je da će to putovanje trajati sat i deset minuta što će, dodao je, potpuno promeniti način života ljudi u Bačkoj Topoli.

- Moći će da žive u toj opštini, a rade u Subotici, Novom Sadu, pa i Beogradu jer će moći veoma brzo i lako da dođu do tih gradova - rekao je Vesić.

Osim toga, naveo je da će izgradnja brze pruge doprineti razvoju lokalnih biznisa, turizma, investicija i dodao da se na taj način pokazuje koliko se razvija svaki deo naše zemlje.

Vesić je rekao da je u Bačkoj Topoli urađeno dosta kada su u pitanju lokalni putevi i podsetio da je nedavno posetio Bački Sokolac gde je urađen put do Bačke Topole.

Naveo je da je urađena deonica od Kljajićeva do Telečke, a da će se sledeće godine raditi put od Telečke do Bačkog Sokolca, te dodao da će se raditi i drugi lokalni putevi među kojima i put prema Bajmoku.

- Na taj način pokazujemo da su nam važni ne samo veliki projekti kao što su autoputevi i brze saobraćajnice već i lokalni putevi. Nastavićemo da ulažemo u te puteve čime podižemo komfor života i činimo da ljudi u svakom našem mestu žive onako kako zaslužuju - rekao je Vesić.

Podsetio je da je to politika predsednika Srbije Aleksandra Vučića - da se svaki deo zemlje razvija, da ljudi u mestima gde se nalaze mogu pristojno da žive od svog rada i da svaki novi put i pruga znače nove investicije koje donose nova radna mesta, a samim tim i viši životni standard.

- Da se tako Srbija razvija i da, kao što je i obećano, prosečna plata u našoj zemlji do 2027. godine bude 1.400 evra, a prosečna penzija 650 evra - dodao je Vesić.

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>