Razgovor sa Džamadagnijem Kandigeom: Vizija i ambicije za Nestlé fabriku u Surčinu
Džamadagni Kandige izabran je za novog direktora fabrike Nestle u Surčinu. Na toj funkciji se nalazi od 1. jula, a stečeno iskustvo kroz 30 godina rada u okviru kompanije na različitim pozicijama i kontinentima, pružaju mu mogućnost da donese nešto novo na naše tržište.
Srbiju vidi kao izazov koji ga inspiriše, a smatra i da fabrika u Surčinu nudi fantastičnu priliku za razvoj prehrambenog biznisa za čitav region. U intervju za Telegraf Biznis najavljuje otvaranje novog proizvodnog postrojenja koje će pozicionirati Srbiju na evropskoj mapi, a otkriva nam i šta čini uspešnog lidera - što on svakako jeste.
- U kompaniji Nestlé ste 30 godina, a počeli ste kao referent proizvodnje. Danas ste na čelu Nestlé Srbija fabrike u Surčinu. Šta je sve stalo u te tri decenije?
Krenuo sam sa radom u kompaniji Nestlé u Indiji 1994. godine kao službenik u proizvodnji u fabrici Ponda. Pre toga, četiri godine sam radio u drugoj fabrici čokolade. Moj profesionalni put u Nestléu počeo je u okviru grinfild projekta za fabriku KitKat. Bio sam angažovan od same faze izgradnje fabrike, preko montaže mašina, puštanja u rad, testiranja proizvoda, odabira novih članova tima za proizvodnju, pa do vođenja odeljenja za proizvodnju. To iskustvo je bilo sasvim novo, uzbudljivo i sjajno za mene.
Imao sam sreću da sam izabran i obučen u inostranstvu, tačnije u fabrici KitKat u u Maleziji. To iskustvo mi je značajno pomoglo prilikom pokretanja nove fabrike, čineći moje prvo međunarodno putovanje još uzbudljivijim. Brzo su me prepoznali kao talentovanog pojedinca, te su me podržali da studiram tehnologiju čokolade i konditorskih proizvoda u prestižnoj školi čokolade u nemačkom gradu Zolingen.
Nastavio sam da napredujem kroz različite pozicije u Nestlé Indiji, obavljajući uloge menadžera za koproizvodnju, startap lidera, i menadžera proizvodnje, pre nego što sam odlučio da se iselim iz Indije. U svim tim pozicijama, ključna nit je bila interakcija s ljudima – bilo da je reč o timu s kojim sam radio ili drugim partnerima.
Vremenom sam napredovao kroz razne pozicije u kompaniji, učestvujući u različitim projektima i tako stekao iskustvo u raznim sektorima. Sve ove uloge su mi pomogle da razvijem ključne veštine lidera. Preuzeo sam uloge vođenja timova, inspirisanja kolega i stvaranja pozitivnog radnog okruženja. U našoj kompaniji, ljudi su na prvom mestu. Verujem da se poverenje zaposlenih stiče poštenjem, razumevanjem, podrškom i usmeravanjem, uz postavljanje realnih zahteva. Kada to shvatite, možete isto da primenite na sve meridijane i upravo te principe primenjujem na funkcionisanje jedne složene organizacije, kao što je ova u Surčinu.
- Radili ste, između ostalih destinacija, na Filipinima, u Ukrajini i poslednje, u Velikoj Britaniji. Na novoj poziciji ste od 1. jula, kako Vam se za sada čini srpski tim?
Za ovo kratko vreme koliko boravim u Srbiji, spoznao sam da je Srbija predivna zemlja, a Srbi su izuzetan narod. Moja porodica i ja veoma smo lepo prihvaćeni u ovoj zemlji. Time što sam imao priliku da radim u različitim delovima sveta, dobio sam mogućnost da steknem dragoceno iskustvo i uvid u različite kulture i načine rada. Svaki tim ima svoju jedinstvenu dinamiku, ali moram reći da sam veoma zadovoljan saradnjom sa srpskim timom od kada sam preuzeo funkciju direktora fabrike u Surčinu, koja se ističe na svetskom nivou po visokim standardima kvaliteta i održivih praksi. Veoma sam upućen i dobro poznajem vrednosti kompanije Nestlé koje se primenjuju na svakom tržištu i Nestlé fabrikama širom sveta, kao i kod ljudi koje sam upoznao i s kojima sam radio. Tako da to za mene lično nije teško. Moj tim je veoma voljan za promene i brzo se prilagođava. Ono što me posebno raduje je činjenica da naš lokalni tim doprinosi ne samo kvalitetu proizvoda koji se distribuiraju na domaćem tržištu, već i na drugim tržištima širom sveta. Pozitivan utisak je što nikada ne ističu kako su nešto radili u prošlosti – to je dobar znak spremnosti za učenje, prilagođavanje i izvanredne rezultate. Moj tim i ja smo odgovorni ne samo za kvalitet proizvoda koji se distribuiraju na domaćem tržištu, već i na drugim tržištima širom sveta.
- Da li našu zemlju i tržište vidite kao svojevrsni izazov?
Srbija i njeno tržište predstavljaju izazov koji me zaista inspiriše. Što se tiče porekla i regionalnih kulturnih običaja, svakako postoji razlika od zemlje do zemlje, i od tržišta do tržišta. Ali, Nestlé je globalna kompanija koja se oslanja na sličan skup vrednosti i principa. Fabrika u Surčinu nudi fantastičnu priliku za razvoj prehrambenog biznisa za čitav region, i predstavlja veliku prednost u tom smislu. Sa fizičke i logističke tačke gledišta, naš cilj je podržati promet robe, stvarajući snažnu mrežu koja će obuhvatiti čitavu Evropu. Ono što me posebno raduje je što primećujem da su brendovi koji se proizvode u našoj fabrici, kao na primer Začin C, veoma voljeni kod domaćih potrošača. To je izuzetno ohrabrujuće i motivišuće, jer se trudimo da svaki proizvod bude prilagođen lokalnim ukusima i potrebama.
- Vaša prethodnica, Tanja Žigić, postavila je dobre rezultate, zahvaljujući celokupnom timu. Šta će biti Vaš fokus, kakve planove imate za kompaniju?
Ciljevi za fabriku u Surčinu ostaju visoko postavljeni posebno što pokriva širi region jugoistočne Evrope. Pored proizvodnog pogona koji u Surčinu postoji dugi niz godina, uskoro se otvara novo postrojenje koje će biti pozicionirano na evropskoj mapi proizvođača hrane biljnog porekla koja po ukusu i nutritivnoj vrednosti predstavlja adekvatnu zamenu za meso. Obim operacija će se uvećati i postati kompleksniji i naš fokus ostaje na jačanju temelja koje su postavili visoki Nestlé standardi, uz stalno nastojanje da budemo još bolji. Ponosni smo na to da je fabrika u Surčinu prva u Srbiji koja je ponovnom upotrebom, reciklažom i spaljivanjem za proizvodnju energije uspela da eliminiše komunalni otpad sa deponija, odnosno da ne odlaže komunalni otpad na deponije, što je deo globalne Nestlé "Zero waste to landfill" strategije. Uz to, u postojećoj fabrici, najmodernije postrojenje za preradu otpadnih voda, sanitarnu i tehnološku vodu u proizvodnji pretvara u onu koja je bezbedna za ponovnu upotrebu ili ispuštanje u prirodu.
Održivost ostaje u našem fokusu i kada novi pogon bude pokrenut. Pored svih pozitivnih praksi koje se godinama implementiraju, nova fabrika biće odlična prilika da se podrže lokalni proizvođači soje, koja predstavlja osnovu za Garden Gourmet asortiman. Prateći principe regenerativne poljoprivrede, još jednog globalnog Nestlé projekta koji je usmeren na umanjenje emisije gasova staklene bašte, na domaćim poljima već raste soja koja će se koristiti u proizvodnji u našoj novoj fabrici u Surčinu. Ovo će ujedno predstavljati veliku podršku domaćim uzgajivačima soje, jer je naš cilj da za Garden Gourmet koristimo sirovine uzgajane u Srbiji uz poštovanje održivih regenerativnih principa.
- S obzirom da ste radili u više zemalja, koliko je važna povezanost sa regionom?
Biti povezan sa regionom gde god da se nalazite je imperativ. Drago mi je što me je moj profesionalni put doveo u Srbiju i vašu zemlju vidim kao čvorište ne samo za region, već i za celu Evropu. Svi smo posvećeni tome da Surčinsku fabriku stavimo na mapu Evrope kada je u pitanju proizvodnja hrane biljnog porekla, koja je rastući segment prehrambene industrije. Svaka zemlja u regionu donosi nešto svoje, ali ono što nas povezuje su naši brendovi i proizvodi. Na primer, naši proizvodi su među omiljenim u regionu, često obuhvatajući suštinu regionalne kulinarske tradicije. Verujem da kroz ove veze i razmenu ideja, resursa i najboljih praksi možemo postići veći nivo efikasnosti i konkurentske prednosti.
- Šta čini uspešnog lidera?
Prava briga o ljudima, poštenje, transparentnost i stvaranje osećaja važnosti svake osobe u timu, uz ohrabrivanje, podršku i postavljanje standarda i očekivanja. Ono što godinama negujem u svom radu jeste da tretiram svoje zaposlene onako kao što bih voleo da mene moj nadređeni tretira. Pružite ljudima priliku da se angažuju, napreduju i zablistaju. Pravi lider ume da prepozna specifičan talenat kod ljudi i pomogne im da rastu u tom pravcu.
(Telegraf.rs/PR)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.