Tenzije ne prestaju, a električna vozila trpe: Vašington "udario" na Kinu
Vašington će, po svoj prilici, značajno ograničiti ulogu Kine u lancima snabdevanja američkih električnih vozila, i to je najavljeno novim pravilima koja ima za cilj da podstaknu američku auto-industriju.
Dakle, od januara 2024. godine nijedno električno vozilo proizvedeno u SAD, koje uključuje komponentne baterije iz Kine ili ako ih je proizvela neka kineska firma sa vezama sa tamošnjom vladom ili uz ugovor o licenci s operatorom sa sedištem u Kini (odnosno pod kontrolom Pekinga) – neće ispunjavati uslove za pune subvencije.
Reč je o izdašnih 7.500 dolara subvencija, uvedenih kroz Zakon o smanjenju inflacije, a ovaj dijapazon normi je osmišljen da podupre američku industriju. Međutim, kritičari smatraju da će otvoreno ograničavanje kineskih auto-delova usporiti tranziciju prema električnim vozilima, potrebnu zbog borbe s klimatskim promenama.
Džon Podesta, viši savetnik za čistu energiju američkog predsednika Džoa Bajdena, kaže da će novo pravilo pomoći Americi da prekine dominaciju nad proizvodnjom čistih tehnologija Kine.
- Kina još uvek dominira u lancima snabdevanja ključnih tehnologija, čime u potpunosti nadmašuje SAD i naše saveznike u proizvodnji baterija i njihovih komponenti. S tim smernicama i jasnoćom koju će pružiti, osiguravamo da će budućnost američkih električnih vozila biti stvorena u Americi - rekao je Podesta.
Očekuje se da će nova pravila, koja će vredeti i za bespovratnih šest milijardi dolara predviđenih Zakonom o infrastrukturi iz 2021, te od 2025. godine, za ključne minerale koji se koriste u komponentama električnih vozila, značajno smanjiti broj modela koji ispunjavaju uslove za puni poreski kredit.
(Telegraf Biznis)
Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
đorđe
daj greta nazovi bidena
Podelite komentar