Vreme čitanja: oko 3 min.
Od Svilajnca do Batočine: Most na Velikoj Moravi, mreža u naselju Sedlare, skup u Brzanu
Vreme čitanja: oko 3 min.
Prvi novi most u Svilajncu, koji se gradi posle jednog veka...
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić danas je u poseti Svilajncu, gde obilazi most na Velikoj Moravi, a u planu su i Batočina, odnosno Lapovo.
U pitanju je rekonstrukcija mosta u selu Vojska. Kako je rečeno danas, most bi trebalo da bude završen do maja naredne godine, a u pitanju je prvi novi most u toj opštini koji se gradi posle jednog veka.
- Prošao je vek otkako je 1922. godine kralj Aleksandar uradio poslednji most u Svilajncu - naveo je Vesić i dodao: "Ovo nije važno samo za selo Vojska, već i za okolna sela, poput Radošina, zbog čega ćemo i u narednom periodu uraditi još oko 10-ak kilometara pristupnih saobraćajnica, kako bi i žitelji drugih sela mogli da koriste most".
Resorno ministarstvo je, uz podršku Vlade Srbije, obezbedilo oko milijardu dinara za novi most u Svilajncu. Ministar je istakao i da će novi most znatno skratiti put ka Kragujevcu i Jagodini.
Najavio je i da je među planiranim infrastrukturnim projektima izgradnja obilaznice oko Svilajnca, koja će preusmeriti sav tranzitni saobraćaj prema Despotovcu, a kao posebno važno danas je istakao da 2024. kreće izgradnja brze pruge Beograd-Niš.
Naredna stanica u Svilajncu je izgradnja kanalizacione mreže Sedlare, a potom sledi Lapovo - obilazak radova na rekonstrukciji puta.
Tim povodom, Vesić je istakao da se radovi izvode u četiri naselja, što obuhvata ukupno 70 kilometara mreže, koji će biti završeni za godinu dana. Pored Sedlara, tu su još i Troponje, Subotica i Kušijevo.
U planu je i izgradnja još oko 57 kilometara kanalizacije, što je ukupno 127 kilometara samo u Svilajncu, uz farbku za preradu otpadnih voda. "Kada sve to budemo završili, u sledećoj fazi 'Čiste Srbije' više nećemo imati skoro nijednu kuću u Svilajncu koja neće biti priključena ili će sigurno najveći broj biti priključen na kanalizaciju,a sve otpadne vode će ići u čistom obliku, u prirodu", istakao je Vesić.
Takođe je rekao da će kroz projekat 'Čiste Srbije' čak 3,5 milijardi evra biti uloženo u izgradnju kanalizacije na koju će, ne računajući Beograd, širom Srbije biti priključeno 2,2 miliona ljudi.
"Skoro četiri miliona ljudi će biti priključeno na kanalizaciju, a sve otpadne vode će biti prerađivane i vraćaće se u prirodu. To je civilizacijski iskorak za Srbiju, koja sada ima novca da rešava i probleme sa nedostatkom kanalizacije, pored toga što gradi puteve, mostove", ukazao je Vesić.
Kada je reč o radovima na rekonstrukciji Lapovo - Batočina, u toku je, zapravo, rekonstrukcija puta Markovac - Lapovo - Batočina, 8,71 kilometar puta, u šta je uloženo 303 miliona dinara.
"Ulaganjem u razvoj lokalne infrastrukture, podižemo kvalitet života građana u njihovim mestima", naveo je Vesić.
Osim toga, Vesić se danas sastao sa žiteljima sela Brzan, koje se nalazi na osam kilometara od Batočine. Najavio je da će, na zahtev meštana Brzana, biti rekonstruisan lokalni put.
- Kada sam dolazio sada, prošao sam kilometar puta, koji je zaista u lošem stanju i to ćemo uraditi sledeće godine - kazao je Vesić i dodao da opština, pored ovog najvažnijeg, ima još zahteva za obnovu nekoliko lokalnih puteva.
Poručio je i da je za žitelje Batočine od značaja obilaznica oko Kragujevca, koja danas počinje da se gradi. Prema njegovim rečima, od Batočine do "Miloša Velikog" biće potrebno pola sata, kako bi i put ka Crnoj Gori bio olakšan.
Takođe je naveo da će "Karađorđe", prvi sledeći auto-put koji je u planu, potpuno povezati Šumadiju.
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.