Vreme čitanja: oko 3 min.
Patike Nikole Jokića vrede 40.000 dinara: Šuška se razlog prekida saradnje sa Najkijem i prelaska kod Kineza
Vreme čitanja: oko 3 min.
Kompanija Najki prednjačila je u korišćenju košarkaša za reklamiranje svog brenda i raznih proizvodnih linija patika
Srpski košarkaški as Nikola Jokić prekinuo je saradnju sa kompanijom Najki i potpisao ugovor sa kineskom kompanijom za proizvodnju sportske opreme 361 stepen. Ova vest uspela je da zaseni druge sportske vesti u našoj zemlji, a sudeći po broju tekstova koji su dostupni na internetu, čini se da je snažno odjeknula i na severno-američkom kontinentu. A šta je potencijalni razlog za ovu "neočekivanu" odluku?
Naime, kompanija Najki prednjačila je u korišćenju košarkaša za reklamiranje svog brenda i raznih proizvodnih linija patika. Lista "izvođača radova" je dugačka kroz istoriju, ali u ovom trenutku ugovore o "signature brand"-u, liniji patika koje nose ime određenog igrača imaju: Lebron Džejms, Kevin Durant, Janis Adetokuumbo, Pol Džordž, Dža Morant, Devin Buker.
Da li u ovom spisku vidite ime igrača koji je osvojio NBA titulu, bio dva puta MVP igrač NBA lige i MVP finalne serije, ime Nikole Jokića? Ne? E, pa upravo to bi mogao da bude razlog zbog kog je Jokić potpisao ugovor sa kompanijom 361 stepen, osnovanom pre 20 godina, koja trenutno na tržištu vredi skoro milijardu dolara, mada se nakon ovog ugovora (imajući u vidu Jokićevu popularnost) može očekivati da vrednost kompanije poraste.
OFFICIAL: Reigning Finals MVP Nikola Jokic has signed a multi-year signature shoe deal with 361. 📄✍️The Joker will become a leading global face of the Chinese brand. pic.twitter.com/bCWHwoxZ97— Nick DePaula (@NickDePaula) December 21, 2023
Naš as nije prvi košarkaš koji je napustio Najki: pre njega su to učinili i Stef Kari (Stephen Curry) iz Golden stejta, koji je potpisao novi ugovor sa kompanijom Under Armour i Kajri Irving (Kyrie Irving), košarkaš Dalas Maveriksa.
Iako se PR tim Najkija odmah angažovao da napravi kontrolu štete (damage control) i saopštio kako je prodaja brenda porasla u ovoj godini, upitno je da li je marketinškoj diviziji ovog proizvođača ubeležen veliki minus što su dozvolili odlazak Nikole Jokića.
Najki je prijavio rast prihoda u drugoj četvrtini ove godine od 1 odsto (13,4 milijardi dolara) i rast neto zarade od 19 odsto (1.58 milijardi dolara). Kakva će biti kretanja u poslednjoj četvrtini 2023. biće poznato tek polovinom sledeće godine, kada će više podataka biti poznato i kada će se videti koliko je odlazak Nikole Jokića oštetio imidž Najkija.
With (I think?) less than a second left on the clock, Nikola Jokic basically volleyball taps in a miracle 3-pointer off Michael Porter Jr.'s "late" (ahem) assist, to effectively seal the #Nuggets' win#MileHighBasketball pic.twitter.com/j74qZxAip1— Joel Rush (@JoelRushNBA) December 21, 2023
Naš košarkaš od juče (kako se vidi na snimcima) nosi model Big3 Future High (Big 3 fjučer haj) kompanije 361 stepen koje tek treba da se pojave u prodaji, a mogu se poručiti onlajn, po ceni od 400 dolara, dok trenutno na sniženju koštaju 300. Iako detalji ugovora koji je potpisao sa kineskom kompanijom još uvek nisu poznati, sigurno je da je 361 stepen rešena da zauzme ozbiljno mesto na američkom tržištu. Jokić je četvrti igrač NBA, a treći igrač Denvera koji je potpisao ugovor s njima.
Uz našeg Nikolu, u "timu" 361 igraju i Aron Gordon i Kentavijus Koldvel Poup iz Denvera i Spenser Grej Dinvidi iz Bruklin Netsa.
Još jedna kineska kompanija, Anta Sports, napravila je proboj na NBA tržište: Karji Irving je posle odlaska iz Najkija potpisao ugovor sa Anta Sports, a uz njega su imena kao što je Donte di Vinćenco iz Njujork Niksa i Klej Tompson iz Golden Stejt Voriorsa.
Kompanija sa kojom je naš as potpisao ugovor poznata je po tome da se njeni brendovi mogu pronaći u skoro 8.000 prodajnih objekata širom sveta, a da je u Kini nešto više od 3.000 trgovaca sportskom opremom potpisalo ugovor sa njima. Interesantno je da 361 stepen nema nijedan maloprodajni objekat u svom vlasništvu.
Kompanija je osnovana 2003. godine a pod ovim imenom radi od januara 2004: svojim imenom želeli su da pokažu kako uvek prave još jedan korak (pun krug ima 360 stepeni). Od 2009. brend 361 ima samo jedan slogan: One Love (Jedna ljubav). Od 30. juna iste godine, kompanija je izlistana na Berzi u Hong Kongu.
Ova kompanija bila je oficijelni brend kineskog muškog i ženskog olimpijskog tima u karlingu 2010. godine u Vankuveru. Četiri godine kasnije sklopili su ugovor sa organizatorima Olimpijskih i Paraolimpijskih igara u Rio de Žaneiru.
Kompanija prema poslednjim podacima vredi 0.99 milijardi dolara.
(Telegraf Biznis)
Video: Zoran je poslednji obućar u Bogatiću: Za mlade je ovo prljav posao, a pare su male
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.