Vreme čitanja: oko 3 min.
"Nastavljamo obnovu i izgradnju puteva i pruga": Deonica od Pakovraće do Požege gotova 2024.
Vreme čitanja: oko 3 min.
Bački breg će postati važan granični prelaz, naveo je ministar
- Radovi na prvoj deonici brze saobraćajnice „Osmeh Srbije“, od Bačkog brega do Sombora u dužini od 22 kilometra, uveliko su počeli, a na proleće će početi izradnja još dve deonice od auto-puta do Vrbasa i od Srbobrana ka Bečeju - najavio je danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Goran Vesić.
- Sledeće godine izvodiće se radovi na tri deonice, a posebno je važan deo ka Vrbasu, jer će to biti praktično obilaznica oko tog grada i veza sa industrijskom zonom, što će dovesti nove investicije - rekao je Vesić za TV Prva, i naveo da je sa mađarskim i rumunskim partneriam dogovoreno da oni svoje puteve grade prema Bačkom bregu, odnosno Srpskoj crnji.
- Kada budemo završili izgradnju, ’Osmeh Srbije’ biće saobraćajnica značajna ne samo za sever naše zemlje, već i za Mađarsku i posebno Rumuniju, čiji će građani lakše putovati ka zapadu Evrope.
Vesić je dalje istakao i da će Bački breg postati važan granični prelaz, ništa manje frekventan od Horgoša, koji se rekonstruiše, pa će, uz Kelebiju, ubuduće biti znatno manje gužvi na granici. Pojasnio je da će Bački breg biti integrisan prelaz, sa maksimalno ubrzanim procedurama, s obzirom da je Mađarska deo šengenskog prostora.
Podsetio je da je počela i izgradnja brze saobraćajnice Beogradac – Zrenjanin – Novi Sad, duga 105 kilometara.
- Radićemo put kao vezu ’Osmeha’ sa Zrenjanino, do Novog Bečeja, pa će Banat biti potpuno povezan brzim saobraćajnicama. Novi Sad će biti grad na tri auoputa – Beograd – Subotica, Novi Sad – Zrenjanin i Fruškogorski koridor. Gde god se grade putevi i pruge dolaze investicije, otvaraju se radna mesta, raste životni standard, razvijaju turizam i lokalni biznisi. Tako se Srbija decentralizuje i razvija - naglasio je Vesić.
Najavio je i obnovu lokalnih i regionalnih puteva u koju će biti uložene dve milijarde evra.
- U Srbiji imamo 14.000 kilometara lokalnih i regionalnih puteva. Neophodno je da krenemo u obnovu 6.000 do 7.000 kilometara puteva. Do sada smo obnavljali oko 500 kilometara puteva svake godine, a uz dve milijarde moći ćemo da radimo i do 1.200-1.300 kilometara godišnje, da uposlimo naše putarske firme, koje na taj način mogu da ulažu u ljude i novu opremu, da rade i van Srbije - rekao je Vesić i podsetio da je samo ove godine resorno Ministarstvo uložilo 350 miliona evra u obnovu lokalnih puteva.
Sledi i obnova oko 2.000 kilometara regionalnih pruga, za brzino do 80, 100 i 120 kilometara na sat, koje će biti elektrificirane. "Sve će to promeniti lice Srbije, povezaćemo sve krajeve zemlje, građane koji će moći da ostanu da žive u svojim mestima od svog rada", dodao je ministar.
Naveo je i da će sledeće godine biti završena deonica auto-puta „Miloš Veliki“ od Pakovraće do Požege, koja će biti nastavljena ka Dugoj poljani. Takođe, biće završena i deonica Moravskog koridora od Preljine do Adrana, i od Kurševca do Trstenika i Vrnjačke banje, pa će i Kraljveo, Vrnjačka banja i Trstenik izaži na auto-put.
Biće završeno i 54 kilometara brze saobraćajnice od Šapca do Loznice, kao i Dunavski koridor u ponom profilu do Požarevca, te put Sremska Rača – Kuzmin, kao deo autoputa Beograd – Sarajevo.
(Telegraf Biznis)
Video: Edina je najmlađa vlasnica škole jahanja u Srbiji
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Normalac
Pogrešili ste, gospodo. Autoput do Požege je završen ima već 2 godine. Tada je za Nikoljdan, 19. dec 2021. predsednik zbrzio otvaranje ove deonice jer je požurio kod roditelja na slavu. Neverovatno da ne znate za ovo.
Podelite komentar
Слађана Точиловац Шаљић
Тако је. Изградња путева и пруга повезује све делове земље, подиже БДП, интегрише Србију са регионом али и Шенгенским простором. И људи остају да живе и раде у својим срединама јер им је све доступно и близу. Уз интернет конекцију, обновљена села, нове аеродроме, близину образовних институција, развијену спортску инфраструктуру, здравствени систем, обновљене институције културе, то је живот човека 21 века. Хуман и динамичан. И то су Србија и Београд постављени на исправне и чврсте темеље. Научни развој, технолошки развој, уметничко стваралаштво, чистија животна средина. Браво!,
Podelite komentar
Crni
......a narod će i tada biti bez posla i gladan.
Podelite komentar