Brodarski gigant "probio led": Od 15. januara duplo skuplje putarine na ključnom pravcu
Brodari su zabrinuti zbog krize koja se dešava u Crvenom moru, odnosno zbog napada Huta, jer već duže od dve nedelje ne mogu da koriste ključni plovni pravac koji spaja Evropu i Aziju. Duža trasa, oko Rta dobre nade, ujedno i poskupljuje transport robe i povećava troškove brodarskih kompanija, a među prvima se u tom pogledu oglasila francuska brodarska grupa "CMA CGM".
Ona je najavila da će od 15. januara ove godine udvostručiti putarine za kontejnerski prevoz na potezu od Azije do Mediterana. Tako će uskoro putarina na ruti Azija-zapadni Mediteran iznositi 6.000 dolara po kontejneru od 40 stopa, navodi se u nedavno objavljenom saopštanje. Prvog dana nove godine putarina je iznosila 3.000 dolara.
Podignute su i putarine na ruti prema Jadranu, na 6.100 dolara po kontejneru od 40 stopa, i prema istočnom Mediteranu, na 6.200 dolara. Naknada za transport na ruti prema Crnom moru sada iznosi 6.300 dolara.
Međutim, portparolka "CMA CGM"-a nije želela da za Rojters navede dodatne pojedinosti o podizanju cene putarina.
Podsećamo, Huti svojim napadima ovih dana iskazuju podršku Palestincima u Pojasu Gaze, a SAD je na to odgovorio najavom međunarodne vojne koalicije koja bi trebalo da garantuje sigurnost plovidbe. Ipak, čini se da operacija "Prosperity Guardian" zasad nema dovoljno pristalica.
Danski brodar Maersk je 2. januara objavio da vraća brodove na dužu rutu preko Rta dobre nade, pridruživši se tako nemačkom Hapag-Lloyd-u koji zbog rizika izbegava Suecki kanal već više od 14 dana.
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.