• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Fatalna raskrsnica dobila novi oblik: Turbo kružni tok treba da smanji broj sudara, ovo je tek drugi u državi

B. L.

Vreme čitanja: oko 2 min.

Prve ovakve raskrsnice su, inače, dizajnirane u Holandiji 1990-ih godina

  • 0

U blizini grada Gilroj u Kaliforniji, na raskrsnici auto-puteva 25 i 156 (dva puta koja mahom koriste međuregionalni putnici i poljoprivredni radnici), postojala je problematična raskrsnica koja sada dolazi u novom ruhu. Naime, na tom mestu je sada „turbo kružna raskrsnica“  — prva takve vrste u Kaliforniji, a tek druga u celim SAD.

Novi turbo kružni tok treba da poboljša saobraćaj na ovom potezu, budući da je agencija Caltrans (California Department of Transportation) rekla za novine SFGATE kako sporna raskrsnica ima neobično visok broj sudara, čak i u poređenju sa sličnim raskrsnicama širom države.

Instaliranje kružnog toka bilo je prirodno rešenje, rekao je portparol Caltrans-a Džim Šivers. „Gde god da smo postavili kružni tok, broj sudara se drastično smanjuje“, rekao je on.

U tipičnoj kružnoj raskrsnici sa više traka, vozači slobodno prelaze između unutrašnje i spoljašnje trake, ocrtane obojenim linijama. U turbo kružnom toku, podignute pregrade razdvajaju trake. To znači da, kada vozači uđu u kružni tok, oni biraju traku — unutrašnju, središnju ili spoljašnju — i drže se nje dok se ne isključe.

Iako možda deluje da naziv „turbo“ sugeriše vožnju velike brzine, izveštaj Federalne administracije za puteve navodi da su brzine automobila, zapravo, „značajno smanjene“ u turbo kružnim raskrsnicama. („turbo“ se odnosi na spiralni oblik kružnog toka).

Prve ovakve raskrsnice su, inače, dizajnirane u Holandiji 1990-ih godina, a u SAD se prva pojavila tek u februaru 2022. godine, kada je otvoren turbo kružni tok u Džeksonvilu na Floridi.

Izgradnja ovog kružnog toka, koji se nalazi jugoistočno od Gilroja, počela je 2022. godine. Šivers je za SFGATE rekao da je kružni tok do sada dobro prihvaćen u javnosti i da još nije došlo do većih sudara. Iako je izrazio entuzijazam zbog samog dizajna, ipak ne očekuje da će on poslužiti kao novi model za raskrsnice širom države.

„Ne postoje dve potpuno iste lokacije“, rekao je on i dodao: „Ne postoji jedno rešenje za sve“.

(Telegraf Biznis)

Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>