• 0

Vreme čitanja: oko 4 min.

Rols Rojs na moru i nautička ikona: Rive Anniversario postoje u 18 primeraka, jedan od tri kupca sa Balkana

M. P.

Vreme čitanja: oko 4 min.

Pored Sultana od Bruneja, Dejvida Bekama i jedan Beograđanin je vlasnik ovog remek dela

  • 0
riva anniversario Kolaž: Telegraf.rs

"Riva je jedna vrsta Rols Rojsa na moru", poručio je Matjaž Murko, predsednik grupe MennYacht proteklog vikenda na obeležavanju 30 godina poslovanja. Pomenuta kompanija već tri decenije deo je Ferretti Grupacije, koja zastupa neke od najeksluzivnijih brendova brodova i jahti na moru, među kojima je i ikonična Riva.

Na marginama proslave, Telegraf je imao priliku da razgovara sa Matjažem, koji nam je poručio da su pomenuti brodovi ,,ljubav do detalja".

- Riva je jedna večita elegancija, ljubav do detalja. Sa toliko je ljubavi napravljena i toliko sati uloženo - priča Matjaž.

Kao i svaki početak, ni njihov nije bio lak. Matjaž ne krije da je trebalo vremena pridobiti publiku, ali danas prodaja ide uzlaznom putanjom.

- Prvih godina je bilo teško, ljudi nisu shvatali i razumeli. I kad prvi auto kupiš, ne kupiš odmah Rols Rojs. Na Jadranu poslednjih godina taj broj je dosta narastao, došli smo do jedne situacije da danas dosta dobro prodajemo brodove - priča Matjaž i nastavlja:

- Siguran sam da mnogo ljudi može sebi da priušti Rivu, ali je pitanje da li ide uz koncept njegovog života. Mnogi broj ljudi može kupiti sebi i Rols Rojs, ali moraš imati životni stil da ne bi izgledao smešno.

Ko je bio Karlo Riva?

Italijanski brend Riva vezuje se još za 1842. godinu, pa stoga ne čudi što Matjaž za nju govori da je dobila ,,status legende".

Naime, porodica Riva živela je prvo na Lago di Gardi, a potom i na Lago di Isei, gde su uspešno pravili ribarske brodove a odatle se razvila želja da ,,budu što brži na moru".

- Tako su počeli trkački gliseri, i već 1920-ih i 30-ih obarali su rekorde na moru - priča Matjaž istorijat.

Karlo Riva je prvi u porodici počeo da se bavi proizvodnjom drvenih, luksuznih čamaca i tako je nastala ikonična Aquarama iz 1962. godine.

- Tada je krenula priča o Monte Karlu, Kanu, San Tropeu. U tim godinama najpoznatiji glumci bili su naši klijenti i od tad se razvija tradicija Rive - spominje Matjaž i poručuje da je italijanski brend jedini kom je pošlo za rukom da pre godinu dana proda Aquaramu iz 1971. godine za skoro milion evra.

- Nema brenda na svetu gde sa toliko starim brodom možete da dostignete tu cenu - dodaje Matjaž.

Problemi za Karla Rivu počinju da se javljaju 60-ih i 70-ih godina, kada su radnici, uprkos svim benefitima koje su imali (od stanova do plata), ostajali nezadovoljni.

- Karlo Riva nije bio klasični kapitalista jer je dolazio iz ribarske familije. Imao je probleme 60-ih i 70-ih godina sa radnicima i odlučio je da proda Rivu. "Ako vi mene ne volite, onda ću prodati Rivu" i to je i učinio 1971. godine - priča Matjaž o istorijatu legendarnog brenda.

Kompaniju je prodao američkom Whittaker koncernu, a 2.000 godine Norberto Ferretti, vlasnik grupacije Ferretti, odlučuje da kupi Rivu.

- Počinje nova era i mi smo od 2.000 godine dileri i predstavnici Rive od Austrije, Čehoslovačke, za Celi Balkan i tako dalje...

Riva Anniversario - Tri godišnjice u jednom brodu

Ta 2023. godina bila je veoma značajna za brend Riva:

- 180 godina od osnivanja kompanije;

- 60 godina od Aquarame i

- Karlo Riva da je živ, proslavio bi 100. rođendan.

Te tri godišnjice, pretočene su u jedan specijalni brod - Riva Aniversario. U "tamno braon" boji da podseća na drvene brodove koje je Riva pravio, napravljena je u svega 18 primeraka, a bila je namenjena samo za Rivine klijente.

Vrednost broda procenjena je na milion evra, a pored Sultana od Bruneja, Dejvida Bekama i jedan Beograđanin je vlasnik ovog remek dela.

MennYacht Foto: MenYacht/Saša Knežević

O nautičkoj industriji

Nautička industrija na globalnom nivou ostvaruje profit od 10 biliona dolara, a očekuje se da će do 2030. godine dodatno rasti.

- Ali to se može ostvariti samo ako ćete vi kupovati neke brodove - našalio se Matjaž sa prisutnima.

U Evropi ima oko 10.000 marina, dok Italija drži najveće tržište sa oko 20 odsto.

- 280.000 ljudi u Evropi radi u nautičkoj industriji i samo Evropa prihoduje oko 22 milijarde evra godišnje - poručuje Matjaž.

Ferretti grupacija godišnje pravi oko 220 brodova, ali kako Matjaž dodaje, reč je o brodovima koji su ,,postali izuzetno veliki".

- Trenutno imamo portfolio od oko milijardu i 200 miliona evra prodatih brodova - zaključuje Matjaž.

Murko otkriva i da su u toku dogovori o kreiranju Riva Lounge-a u srcu Beograda, hotelu Square Nine.

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>