PKS: Manje čekanja na granicama EU, više poslova za kompanije Srbije i regiona
Unapređenje transporta i logistike na Zapadnom Balkanu, ulaganje u infrastrukturu, smanjenje čekanja kamiona na granicama EU i ostalih administrativnih barijera na Koridoru 10, ključni su preduslovi za bolje pozicioniranje regiona na jedinstvenom tržištu EU i jačanja konkurentnosti kompanija, ocenjeno je danas na okruglom stolu "Povezanost na Koridoru 10".
Ovaj skup, održan u Privrednoj komori Beograda okupio je predstavnike vlada Srbije i Slovenije, privrednih komora i poslovnih asocijacija, kao i vodeće kompanije iz sektora transporta, logistike, lanaca snabdevanja.
U saopštenju Privredne komore Srbije (PKS) se navodi da je skupu prisustvovala i ministarka privrede Adrijana Mesarović koja je kazala da Koridor 10 doprinosi ekonomskom razvoju Srbije, ubrzanju tranzitnog saobraćaja i međunarodnih trgovinskih tokova, kao i prevoza putnika.
- Neophodno je ulaganje u modernizaciju i unapređenje infrastrukture kako bi se olakšao transport robe i ljudi, što će doprineti povećanju konkurentnosti privrede. Takođe je važna saradnja između privatnog i javnog sektora kako bi se osiguralo efikasno upravljanje logističkim lancima i optimalno korišćenje resursa - rekla je ona.
Vlada Srbije, prema njenim rečima, spremna je da podrži inicijative koje doprinose razvoju transportne i logističke infrastrukture, kao ključnih elemenata za ekonomski napredak države.
U saopštenju PKS se dodaje da je direktor Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju tog udruženja privrednika Mihailo Vesović rekao da je učešće ministara Srbije i Slovenije na današnjem skupu poslalo važnu poruku da oni žele da čuju poslovnu zajednicu i kompanije i da se u dijalogu traže konkretna rešenja za izazove i probleme u poslovanju koji se odnose na transport i logistiku.
Vesović je, kako se dodaje naveo da su transport i logistika strateški važne teme kada je reč o pridruživanju Srbije i regiona EU.
Prema njegovim rečima, nedopustivo je da kamioni na graničnim prelazima sa EU čekaju u proseku 10 sati, a nekada čak i do 36 časova i da to stvara godišnje troškove firmama od skoro 70 miliona evra.
- Podaci Svetske banke iz 2023. godine, ukazuju na 26 miliona sati čekanja kamiona godišnje, na svim graničnim prelazima između Zapadnog Balkana i EU - podseća Vesović.
On je dodao i da su Srbija i Zapadni Balkan deo evropskog ekonomskog prostora u mnogim aspektima, što se manifestuje i kroz vrednost spoljnotrgovinske razmene i investicija iz EU u Srbiji i regionu.
- Moramo da unapredimo i znatno poboljšamo situaciju na graničnim prelazima, rešimo i druge administrativne barijere kao što je pitanje veterinarskih i fitosanitarnih sertifikata kako bi naše privrede još bolje funkcionisale - poručio je Vesović.
U saopštenju PKS se ističe da je ministar za privredu, turizam i sport Republike Slovenije Matjaž Han rekao da je Srbija glavni partner Sloveniji u ovom regionu, i da dve zemlje imaju odlične ekonomske i prijateljske odnose, kao i da veoma uspešno privrede sarađuju i spremne su da pomognu kompanijama da reše probleme i budu konkurentnije.
Na Zapadnom Bakanu, prema njegovim rečima, nužno je unapređenje infrastrukture za bržu integraciju u EU.
U diskusiji na okruglom stolu, kako navodi PKS, razgovaralo se o nekoliko ključnih tema, a to su uticaj globalnih ekonomskih i geopolitičkih tendencija na poslovanje privreda, izazovi u izgradnji regionalne infrastrukture, važnost implementacije intermodalnog transporta kao rešenja za kompanije u različitim sektorima, racionalizaciji operacija lanaca snabdevanja, kao i modernizaciji trgovinskih i transportnih procesa.
(Telegraf Biznis/Tanjug)
Video: Revolucija je sada, ako kasnite...
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Kliker
Ovakvi skupovi se održavaju preko 20 godina, ali se stvari nisu ni milimetar pomerile.
Podelite komentar