Nove kampanje za bezbedno ponašanje u tunelu, Vesić: Obrazovanje vozaca je ključ

E. B.
E. B.    
Čitanje: oko 3 min.
  • 0

Nove obrazovne kampanje o ponašanju u tunelu promovisane su danas u prisustvu ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Gorana Vesića koji je istakao da su takve kampanje važne da bi se ljudima ukazalo na to kako mogu da izbegnu nepredviđene situacije u tunelu i sačuvaju svoje i živote drugih učesnika u saobraćaju.

Reč je o kampanjama javnog preduzeća “Putevi Srbije” - "Bezbedno kroz tunel" i "U tunelu nismo sami".

Vesić je naveo da Srbija ima 111 tunela ukupne dužine 32,56 kilometara od čega je na auto-putevima 17 tunela, ukupne dužine 22,5 kilometara.

"Trenutno gradimo oko 38 kilometara tunela od čega će baš na ovom autoputu ‘Milos Veliki’ dva tunela biti među najdužima, a to su ‘Laz’ i ‘Munjino brdo’. Svaki od njih je dug oko 2,8 kilometara kao i najduži tunel u Srbiji Iriški venac čija je dužina oko 3.5 km. Neki od novih auto-puteva, koje počinjemo da gradimo, kao što su Požega - Kotroman i Požega - Boljare imaće u do trećine trase u tunelima i mostovima, rekao je Vesić.

Vesić je naveo da činjenica da se gradi toliko kilometara tunela, ne uzimajući u obzir koliko se kilometara projektuje, govori o tome da se više pažnje mora posvetiti obrazovanju vozača kako prilikom redovnog tako i tokom vanrednog režima saobraćaja.

"Siguran sam da niko od nas ne zna tačno kako bi se ponašao u slučaju neke vanredne situacije ako bi se zatekao u tunelu, iako među nama ima dosta iskusnih vozača. To je zato što, kao društvo, nismo obraćali pažnju na obrazovanje vozača kada su u pitanju tuneli", rekao je Vesić.

Dodao je da je važno zbog tunela koji se grade i puštaju u saobraćaj da se krene u ovakve kampanje i zahvalio Agenciji za bezbednost saobraćaja, Ministarstvu unutrašnjih poslova i JP “Putevi Srbije” jer su zajednički sa Ministarstvom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture napravili spotove za kampanje koji će se emitovati na televizijama sa nacionalnom frekvencijom i lokalnim televizijama.

Takođe, Vesić je dodao da su napravljene brošure kojima će se vozačima skretati pažnja na ponašanje u tunelima.

"Mislim da je to važno jer svaki dinar koji se uloži u preventivu, ako se spase samo jedan život, ima smisla, a možemo mnogo toga da uradimo kroz ovakve kampanje kako bi se ljudski životi sačuvali”, rekao je Vesić.

Istakao je da naši sigurnosni sistemi u tunelima nimalo ne zaostaju za onima koji postoje u razvijenim zemljama Evropske unije.

“Ali, bez obzira na to kakve sisteme imamo njavažnije je da ljudi znaju kako da se ponašaju jer je panika nešto što najčešće ugrožava ljudske živote, da ne govorimo o ponašanjima u saobraćaju koja nisu normalna kao što je vožnja suprotnom trakom čega još uvek imamo na auto-putevima”, rekao je Vesić.

Izrazio je nadu da će usvajanjem novog Zakona o bezbednosti saobraćaja ti problemi koje izazivaju bahati vozači biti rešeni oštrijim kaznama jer, kako kaže, očigledno je da sa onima koji se tako ponašaju drugačije ne može da se izađe na kraj.

“Takvim bahatom ponašanjem ugrožavaju sopstveni život, ali i živote drugih učesnika u saobraćaju, a to je nešto što je apsolutno nedopustivo”, rekao je Vesić.

Ipak, naveo je da ne može sve da se reši zakonom zbog čega je, dodao je, važno da imamo ovakve kampanje jer ljudi treba da uče kako da se ponašaju u tunelima.

Pored ministra Vesića, na promociji novih kampanja “Puteva Srbije” obratili su se izvršni direktor Sektora za upravljačko informacione sisteme u saobraćaju Zoran Pešović i načelnik Uprave sobraćajne policije Slaviša Lakićević.

(Telegraf Biznis)

Video: Vesić na potpisivanju ugovora za gradnju "zelenih stanica" na auto-puta

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>