Kragujevački "medvedić" počinje da se proizvodi za 2 meseca: Cena ispod 25.000€, tu su i subvencije države
Kompanija FCA Srbija će u ponedeljak zvanično obeležiti uspešnu implementaciju projekta u Stelantisovoj fabrici u Kragujevcu, uvođenje novih linija za proizvodnju električnog modela "fijat grande panda".
Na svečanosti u Kragujevcu, povodom početka proizvodnje električnog vozila, očekuje se prisustvo najviših državnih zvaničnika i predstavnika Stelantisa.
Novi model napravljen je u dve verzije - električnoj i hibridnoj i iz Kragujevca će stići prvo u Evropu, zatim na Bliski Istok i u Afriku.
Kragujevački "medvedić" spada u automobile B segmenta ispod četiri metra dužine i prvi je u nizu modela nove porodice koja će svake godine lansirati novi model, sve do 2027.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je sinoć da će sledeće nedelje u Kragujevcu biti organizovan veliki događaj povodom početka prozvodnje električnih vozila Stelantisa, kao i da će za dva meseca početi serijska proizvodnja.
Vučić je rekao da će najpre početi probna proizvodnja, a za dva meseca i serijska proizvodnja električnih automobila u toj fabrici.
Na proslavi 125 godina od nastanka italijanskog proizvođača automobila Fijat u Torinu zvanično je 11. jula predstavljen i novi model "fijat grande panda", inspirisan modelom iz 1980-ih, koji će biti proizvođen u fabrici Stelantis u Kragujevcu u Srbiji i kao električni i kao hibridni, saopštila je ranije ta kompanija.
Kako je navedeno, "fijat grande panda" označava povratak brenda Fijat na globalno tržište, a novi automobil je razvijen je na temelju tri ključna stuba: italijanskog dizajna, globalne platforme i lokalne relevantnosti.
U saopštenju se navodi da su održivost, inkluzivnost, jednostavnost i lepota vrednosti koje su oživele ovaj projekat, dok je dizajn inspirisan kultnom "pandom" iz osamdesetih godina prošlog veka, "plavim famerkama" automobilske industrije, kao automobil društveno prihvatljiv za svakoga.
Cena modela "fijat grande panda", kako je navedeno, počinje ispod 25.000 evra za potpuno električnu verziju.
Tako da bi bazni model na električni pogon, kako navode pojedini specijalizovani domaći mediji za automobilizam, kod nas mogao da košta oko 18.000 evra uz najavljene državne subvencije, za domaći model od 7.000 evra.
Ovaj model koristi jedinstvenu multi-energetsku platformu koja se može instalirati bilo gde u svetu, čist italijanski dizajn i mogućnost izbora najboljeg pogonskog sklopa prema potrebama kupaca, bez obzira gde se nalaze.
Spiralni kabl za punjenje izdvaja se kao jedno od najinovativnijih rešenja, čineći iskustvo punjenja lakšim i urednijim.
"Fijat grande panda" je prvo vozilo na tržištu koje uključuje integrisani kabl za punjenje, koji se uparuje sa standardnim onboard punjačem do sedam kilovata.
Spiralni kabl ima posebno kućište ispod haube, što omogućava uštedu prostora u prtljažniku i podstiče praktičnu svakodnevnu upotrebu jer je lak za rukovanje i izbegava prljavštinu tradicionalnih kablova.
Ovo rešenje se izdvaja po jednostavnom procesu: nakon otvaranja poklopca, drugi korak je da se kabl izvadi i poveže sa stanicom za punjenje.
Kada je punjenje završeno, moguće je lako vratiti ga u kućište zahvaljujući spiralnom obliku kabla.
"Grande panda" se izdvaja od ostalih automobila u B segmentu zahvaljujući jedinstvenoj kompaktnosti koju omogućava njegova mala veličina (3,99 metara dužine, 1,57 metara visine i 1,76 metara širine) i dobro organizovana prostranost zahvaljujući svojoj kompaktnoj zapremini: na primer, prtljažnik ima zapreminu od 361 litara, a ukupni kapacitet skladišnih pregrada smeštenih ispred suvozača je 13 litara.
Pokretanje proizvodnje modela "fijat grande panda" u Kragujevcu, uvećaće domaću proizvodnju motornih vozila i zaposlenost, robni izvoz i bruto domaći proizvod, ocenio je ranije naučni saradnik i direktor za razvojne projekte Ekonomskog instituta u Beogradu Ivan Nikolić.
On je u biltenu Makroekonomske analize i trendovi (MAT) u izdanju Ekonomskog instituta i Privredne komore Srbije naveo da novi model predstavlja važan korak za Stelantis, a posebno Fijat, u njihovoj tranziciji ka globalnoj ponudi vozila baziranoj na zajedničkoj platformi koja može podržati različite energetske opcije, što ga čini značajnim dodatkom njihovom portfoliju i konkurentnim igračem na tržištu kompaktnih automobila.
Povodom značajnog jubileja, pored ostalog je simbolično i na rođendan čuvenog modnog kreatora Đorđa Armanija, na događaju u Torinu najavljeno partnerstvo između Armanija i brenda Fijat.
Ova dva svetski priznata italijanska brenda, koja su prethodno sarađivala 2020. godine na lansiranju ekskluzivnog modela 500e, ponovo su udružili snage kako bi stvorili "Made in Italy" na četiri točka pod nazivom "500e Đorđo Armani".
(Telegraf Biznis/Tanjug)
Video: Bojan Stanić o Sporazumu o slobodnoj trgovini sa Kinom
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Neko87
Zar u drzavi u kojoj se pravi automobil ne treba da bude jeftiniji za tu drzavu zbog poreza i svega ostaloga a ne da bude ista cena za nas i za druge zemlje? Ili su morali da dignu cenu da bi pokrili subvencije.
Podelite komentar