Čovek sa slike čistio podove, a sada uživa na megajahti od 220 miliona: Facebook ga odbio, pa osnovao WhatsApp

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Tokom leta Jadranskim morem, među milionima turista, na jahtama i što dalje od očiju javnosti, vreme provode i neke poznate osobe. Ovog leta Jadransko more je odlučio da poseti i Jan Koum. Kada čuju njegovo ime, većina ljudi verovatno će se zapitati ko je on, ali sve postaje jasno kada kažemo da je reč o suosnivaču WhatsAppa, jedne od najpopularnijih komunikacionih platformi koju je pre deset godina prodao Facebooku i zaradio milijarde.

Koum danas vredi više od 16 milijardi dolara, tako da za njega 220 miliona, koliko košta jahta Moonlight s kojom, prema Dubrovačkom vjesniku, plovi Jadranom, i nije veliki iznos.

Sama jahta, koju su mediji nazvali "elegantnim nautičkim remek-delom", dugačka je čak 100 metara i u njenih osam luksuznih kabina može se smestiti do 16 putnika, dok je broj posade dvostruko veći.

Koum je još kao tinejdžer sa majkom napustio Ukrajinu, a njihov život u SAD-u nije bio lak. U mladosti je, kako bi pomogao majci, čistio podove, a koristili su i bonove za hranu namenjene osobama slabijeg imovinskog stanja.

Otac, koji se razboleo i umro 1997. godine, nije uspeo da stigne do SAD-a, a tri godine kasnije preminula mu je i majka. Koum se zaposlio u Yahoou, gde je, osim što je usavršio programiranje, upoznao Briana Actona, a to prijateljstvo se pokazalo ključnim za njihove živote.

U Yahoou su radili do 2007., kada su obojica dali otkaz i krenuli u avanturu po Južnoj Americi, trošeći svoju teško stečenu ušteđevinu. Dve godine kasnije, Koum se prijavio za posao u Facebooku, ali je bio odbijen.

Zbog toga sigurno ne žali jer je, naravno sa Actonom, iste godine postavio temelje WhatsAppu, koji su na kraju prodali Facebooku za čak 19 milijardi dolara. Deo svog bogatstva Koum je podelio humanitarnim organizacijama, uključujući i Koum Family Foundation, ali je veliki novac potrošio i na luksuz.

Osim spomenute jahte, on je vlasnik i velike kolekcije Porschea, brenda kojeg smatra simbolom uspeha.

- Želja za posedovanjem takvog automobila bila je ključna u mom nastojanju za učenjem i napornim radom - objasnio je u jednom ranijem intervjuu.

Njegova priča, koja je zaista kao iz filma, inspiracija je mnogim preduzetnicima širom sveta jer pokazuje kako je, uprkos teškim životnim uslovima i odrastanju u siromaštvu, uz rad, trud i zalaganje, moguće uspeti i ostvariti svoje snove, preneo je Bljesak.info.

(Telegraf Biznis)

Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>