Jedan od 8 kupaca bira jeftiniju stavku od one koju kupuje: Ovako potrošači varaju na samouslužnim kasama

V. K.
V. K.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Samouslužne kase su uvedene da bi se proces kupovine ubrzao i smanjile gužve na  "klasičnim" kasama. Iako se lako koriste i mnogi kupci ih preferiraju, postoji šansa da će u Velikoj Britaniji uskoro otići u istoriju.

Studija Ipsosa je pokazala da šest miliona Britanaca zloupotrebljava samouslužne kase i koristi uobičajen trik za krađu iz prodavnica.

Jedan od osam kupaca bira jeftiniju stavku od one koju zapravo kupuje prilikom odabira na ekranu, otkrila je anketa koja sa 1.099 ispitanika.

Uobičajeno poznat kao „trik sa bananom“, kupci prolaze kroz stavku kao što su voće ili povrće kako bi platili samo deo prve cene proizvoda.

Anketa je pokazala da gotovo polovina, 48 procenata ispitanika, veruje da ovaj trik ne bi trebalo smatrati krivičnim delom.

Osam procenata je priznalo da su ukrali nešto što je koštalo do 10 funti bez plaćanja, a 26 procenata je reklo da to ne bi trebalo da bude prekršaj.

Trinaest procenata ljudi je priznalo da su uzeli nešto vredno funtu ili manje, ali 47 procenata veruje da to takođe ne bi trebalo da se tretira kao zločin.

Anketa je, takođe, pokazala da je svaka četvrta osoba rekla da nije platila neku stavku.

Drugi su u anketi naveli da ne bi trebalo da bude zločin uzeti stavku koja košta do 10 funti.

Anketa je sprovedena u trenutku kada krađe u prodavnicama dostižu rekordan nivo, te je evidentirano rekordnih 443.995 prekršaja u prošloj godini - što je ekvivalent 50 prekršaja svakog sata.

Trgovci kažu da krađa u prodavnicama dodaje najmanje 6 penija svakoj transakciji kupaca zbog troškova od 1,8 milijardi funti ukradenih svake godine.

Kao rezultat toga, prodavnice moraju da potroše dodatnih 700 miliona funti na bezbednosne mere.

Mnogi krive uvođenje samouslužnih kasa za porast u krađama. U Velikoj Britaniji, njihov broj je porastao za 50 odsto, sa 53.000 na 80.000, dok se trgovci u SAD počinju vraćati na klasične kase sa osobljem.

Neke veliki britanski trgovinski lanci već kreću da slede ovaj trend.

Morisons je postao poslednji maloprodavac koji je preokrenuo svoju politiku samouslužnih kasa, a njegov direktor je priznao da se "otišlo malo predaleko" sa brojem samouslužnih kasa.

Rami Baitieh, izvršni direktor kompanije, rekao je da preispituju ravnotežu između samouslužnih kasa i kasa sa osobljem, dok kompanija otkriva planove za smanjenje broja nakon što su instalirali previše, piše Dejli Mejl.

(Telergraf Biznis)

Video: Ovde bi svako želeo da stanuje - u komšiluku Muzeja Nikole Tesle i nove zelene pijace

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>