• 36

Vreme čitanja: oko 6 min.

Vučić: Od Beograda do Subotice putovaće se sat i 10 minuta, poznat datum otvaranja deonice

D. J.

Vreme čitanja: oko 6 min.

Brzi voz će moći da ide na pruzi Novi Sad - Subotica gotovo sve vreme 200 kilometara na sat

  • 36

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić prisustvuje danas, zajedno sa suprugom Tamarom, testiranju nove deonice brze pruge od Novog Sada do Subotice.

U specijalom vozu za testiranje su i ministar građevinarstva Goran Vesić, predsednica Pokrajinske vlade Maja Gojković, direktorka Infrastrukture železnice Srbije Jelena Tanasković, gradonačelnik Novog Sada Milan Djurić, kineski ambasador u Srbiji Li Ming, predstavnici kineskog izvođača radova, kao i predstavnici medija.

Vučić će u Subotici obići završne radove na staničnoj zgradi Železničke stanice.

Vožnja od Novog Sada do Subotice nešto više od 40 minuta.

- Menja se Srbija, nama ostaje da ubrzano rešavamo do Niša. Imali smo danas tešku diskusiju sa misijom MMF-a, ali smo na dobrom putu. I imaćemo sutra ili prekosutra velike vesti za Srbiju. To je ono čemu smo se nadali decenijama - istakao je Vučić.

Vučić je istakao da je u Suboticu je uloženo 55 miliona, dok je za Novi Beograd uložili oko 40.

- Moramo da znamo šta da držimo i čuvamo, da znamo tačnu vrednost. U vozu smo videli Kineze, Ruse i Srbe. Mogu da kažem da su me svi Kinezi prepoznali - poručio je on.

Zanimljiva je priča oko Subotičke stanice

- Mnoge priče su kružile i tada kao i sada. Kako kažu "ako imamo litijum, imaćemo narandžastu kosu" - poručio je on.

Vučić se dotakao i plata prosvetara.

- Mi kao da smanjujemo 12 odsto plate, pa moramo da se pravdamo. Ipak, mi smo obećali više od realnog izbora, ljudi vide da država ide napred pa traže više - istakao je Vučić.

Vučić je istakao ida su brojni planovi tu, ali da Srbija trenutno za iste nema para.

- Reč je o mostu između Bele crkve i Ramske tvrđave. Želimo da spojimo ta dva dela gde je najširi Dunav, ali ne možemo sve da izgradimo odmah, stvarno trenutno nemamo para - istakao je on.

Vučić je potom izašao iz voza, nakon čega se pozdravio sa radnicima.

- Ne mogu da vas podsećam kako su stanice ranije izgledale, a kako sada izgledaju, uloženo je dosta novca, ali sa razlogom. Vrbas izgleda veličanstveno. Prvi utisak mi je sada neverovatan, a verujem da će drugima biti i bolje nego meni, kao da lebdite, jer smo mi sada koristili test voz. Mnogo sam srećan i ovo je veoma važno za Suboticu, i za Mađare koji žive u Srbiji. Dogovorili smo da carinici budu u Srbiji i Mađarskoj, da se ne čeka na granici. To su stvari koje menjaju mnogo toga. Ako sredimo Gordoš kako treba, i dobijemo zelene koridore, mi ćemo te bratske odnose učvrstiti. U Srbiji se kaže da uspeh niko ne prašta, ali mnoge stvari nismo mogli ni da sanjamo. Svi su sanjali autoput Beograd-Čačak, a za neke ljudi čak nisu ni sanjali o tome, nije se ni pričalo, pogotvo kada je brza pruga u pitanju. Ja sam zahvalan našim kineksim prijateljima jer bez njihovog truda i rada mi ovakvom brzinom ne bi mogli da napredujemo. Suština je da smo uz pomoć Kineza ovu prugu završili godinu dana ranije. Pruga će biti otvorena 24. novemra, ali godinu dana pre roka, imajte to na umu.

Potom se obratio ambasador Kine u Srbiji Li Mingom.

- Ovo je velika čast, ovaj korak je napravljen zajedno i magično. Radili smo ruku pod ruku, i da će benefite osetiti svi. Naše prijateljstvo je ovim učvršćeno - istakao je on.

Vučić potom istakao da jedan problem postoji.

- Mi bez njihove podrške ne bi mogli ništa od ovoga da uradimo. Zahvalan sam za sve. Bakiću morate da promenite nešto na ovoj železničkoj staniic. Ovde je sve na srpskom i engleskom jeziku, ali nema mađarkoj jezika. Iako vam se to ne sviđa, to je neophodno, te se stanica neće otvoriti, iako je trebalo da bude otvorena za par dana, dok se to ne sredi - istakao je on, pa dodao:

- Ovo je neverovatan uspeh, i jako sam ponosan na naš narod. Moramo da ulažemo mnogo u Banat, i nadam se da ćemo imati dovoljno novca. Ono što očekujem u narednih 48 sati je veoma značajno za našu zamlju, informacije ću dobiti najkasnije u subotu ujutru. Moram da istaknem da sam jako zahvalan svim ljudima koji su radili na ovom projektu. Narode Subotice, spremite se da putujete sat i 10 minuta do Beograda.

Razgovor sa MMF-om

- Nije lak razgovor bio. Poštujem Donala, sve zna i trudi se da pomogne koliko može ali strogi su. Uvek sam tražio da MMF bude tu, oni su u jendom trenutku napustili Srbiju i tada smo potonuli u bunar. Da smo poslušali samo ministra, dali bi 9 milijardi evra, i potonuli bi. Svako bi hteo da bude dobar ministar, ali mođete da se pružite koliko ste dugački, a preko toga ugrožavate svoju zemlju. Izdržao sam sve udare ovog sveta, vodio sam najtežu politiku, tri godine nismo povećali platu, da bismo uspeli. Putin me je pitao kako sam to uspeo, ali ja vas nikada nisam lagao. Ipak, mi sada moramo da vodimo računa, i kada završim mandat ne želim da ostavim zemlju u dugovima - istakao je on.

Vučić je potom otkrio da je javni dug trenutno 46,5 posto, dok je na početku njegovog mandata iznosio 79 odsto.

- Pitali ste me za razgovor sa poljoprivrednicima, ljudi mi sada dajemo nenormalan novac za to, tri puta više nego pre 10 godina. To su sve veća izdvajanja, ranije se od ukupnog budžeta davalo 5%, dok je to sada 7%.

Plate prosvetara

- Mnogi se ne razumeju kako država funkcioniše. Mi smo napravili grešku kada su u pitanju prosvetari, 12% je veliko povećanje, a mi se pravdamo kao da smanjujemo za 12. Razumem ih, mi nismo ispoštovali ono što je rečeno, mogu da kažem i da sam ja kriv jer razumem Brnabić bila je pritisnuta tada. Očekuje se da dodamo 3 milijarde tamo i ovako, ali kako? Ja verujem da će svi na kraju biti zadovoljni, to su korektni i pošteni ljudi. Nećete nas naterati da prihvatimo ako izađete na ulice, već samo razgovor. Znate li koliko imam takvih situacija tokom ovih 12 godina, i, politika se time ne menja. Plate nastavnika 2012 godine bez dodataka, i sa istim, to je iznosilo 41.000 i 43.000, a sada će biti 98.000 i 104.000 dinara. To je ogromna razlika, ali to niko ne priznaje. Ne može, zemlja se ne vodi tako, kao ni politika. Spreman sam da razgovaram sa svima, ali neću trpeti pritisak i tako donositi odluke na takav način.

Novoizgrađena deonice brze pruge od Novog Sada do Subotice, čiji je dužina 108,2 kilometara, u fazi je testiranja i očekuje se da bude otvorena za saobraćaj, kako je ranije najavljeno, od 20. do 25. novembra na Dan prisajedinjenja (Vojvodine Srbiji).

Tada će moći da se stige brzim vozom od Beograda do Subotice za sat i deset minuta.

Brzi voz će moći da ide na pruzi Novi Sad - Subotica gotovo sve vreme 200 kilometara na sat.

Rekonstrukcija stanice u Subotici predstavljala je jedan od najsloženijih radova za deonicu Novi Sad - Subotica projekta modernizacije i rekonstrukcije pruge Beograd - Budimpešta.

Stanica u Subotici nalazi se u samom centru tog grada i podeljena je na dva dela: putničku i teretnu. Predstavlja i čvorište na granici između Srbije i Mađarske.

Radovi na rekonstrukciji stanice obuhvatali su rekonstrukciju teretnih i putničkih terminala, kao i radove na zameni koloseka šest sporednih koloseka.

Rekonstruisano je ukupno 23 kilometara koloseka i 113 skretnica.

Inače, projekat modernizacije i rekonstrukcije pruge Beograd - Budimpešta predstavlja projekat saradnje Kine i zemalja Centralne i Istočne Evrope, a to je ujedno i prvi projekat povezivanja kineske železničke tehnologije i opreme sa tehničkim specifikacijama interoperabilnosti železnica Evropske unije.

(Telegraf.rs/Tanjug)

Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>