Sud se složio: Čuveni lanac supermarketa obmanjivao potrošače u oglasima o sniženjima
Nemački lanac supermarketa Aldi Sued obmanjivao je potrošače oglasima o sniženjima, zaključio je Europski sud (ECJ), prihvativši argumente nemačkog centra za savetovanje potrošača. Centar je naglasio da nije dovoljno tek navesti najnižu cenu, pozivajući se na propise Evropske unije a sud se složio.
Sniženja u oglasima moraju se izračunavati na osnovu najniže cene u prethodnih 30 dana, podsetio je ECJ u saopštenju objavljenom u četvrtak.
Centar za savetovanje potrošača u nemačkoj saveznoj državi Baden-Wuerttemberg uložio je žalbu na promotivnu nedeljnu brošuru kojom je Aldi Sued oglašavao banane i ananas uz naslov "Najbolja cena u Nemačkoj".
U oglasu je za ananas istaknuta cena od 1,49 evra po komadu, uz precrtan iznos od 1,69 evra, uz napomenu ispisanu sitnim slovima i brojkama da je u prethodnih 30 dana najniža cena iznosila 1,39 evra.
To znači da je bila niža od one istaknute krupnim brojkama, zaključio je sud.
Centar za savetovanje potrošača naglasio je i da nije dovoljno tek navesti najnižu cenu, pozivajući se na propise Evropske unije.
Propisi zabranjuju da se cene podignu i potom snize i da se takav potez predstavlja kao sniženje, poručile su sudije ECJ-a, istakavši da se time želi sprečiti obmanjivanje potrošača.
ECJ je doneo preliminarnu presudu i predmet se sada vraća nemačkom sudu koji ga treba sprovesti u delo, prenosi Poslovni Dnevnik.
(Telegraf Biznis)
Video: Šta je sve lakše preko eUprave?
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.