Vreme čitanja: oko 2 min.
Umesto popusta na voznu kartu, dobila kaznu od 500 evra: Zbog greške u aplikaciji skoro neće sesti u voz
Vreme čitanja: oko 2 min.
Aplikacija za vreme kupovine karte ne obaveštava kupce o ograničenjima popusta za određene vrste karata
Keris Pajper, dvadesettrogodišnja Britanka, doživela je neprijatno iznenađenje kada je na putu ka poslu, jednog jutra prošle godine nehotice pogrešno iskoristila popust na voznu kartu. Rezultat njene neeupućenosti bila je ogromna novčana kazna.
Tog dana Keris se uputila prema stanici kako bi kupila povratnu kartu za isti dan koristeći popust koji joj omogućava njena železnička propusnica. Zahvaljujući njoj, umesto punih 4,80 funti (5,73 evra), kartu je platila 1,60 funti (1,91 evra) jeftinije. Međutim, čim je ušla u voz saznala je kakvu grešku je napravila i koliko će je koštati.
Naime, pravila popusta za vozne propusnice za starosnu gurpu od 16-25 godina ne dozvoljavaju primenu popusta na karte koje koštaju manje od 12 funti pre 10 sati ujutro. Nažalost, Keris nije bila svesna ovog pravila kad je kupovala kartu.
Govoreći za lokalne medije Keris je ispričala da su joj rekli da ne može da koristi kartu, ali ona sama nije znala da je pogrešila, kao ni da će zbog greške morati da ide na sud, o čemu su je kasnije obavestili novinari, kao ni da je čeka kazna od 462,80 funti (552,25 evra).
Majka joj je pomogla da plati visoku kaznu, a Keris joj sad mora vratiti ovaj dug.
- Osećam se užasno zbog celog ovog iskustva. Uvek sam volela da se vozim vozom, ali sada mi je svako putovanje mučno - rekla je dodajući da se oseća kao da su putnici za železničke kompanije samo brojke, a ne ljudi.
Njen slučaj ukazuje na ozbiljne propuste u komunikaciji i informisanju putnika o uslovima korišćenja opusta. Na aplikaciji na kojoj se mogu kupiti železničke karte, pri kupovini karata za vozove pre 10 sati ujutro, popusti nisu dostupni.
Ipak, za vozove nakon 10 sati, isti popust vredi čak i na karte koje vrede manje od 12 funti, što dodatno komplikuje razumevanje pravila za putnike.
Aplikacija je problem
Problem je u tome što aplikacija za vreme kupovine karte ne obaveštava kupce o ograničenjima popusta za određene vrste karata. Umesto toga, prikazuje samo opštu poruku da je karta fleksibilna i da je popust dostupan, što može dovesti do zabune kod putnika koji ne očekuju takve zamke. Još veći paradoks je što ovo pravilo ne vredi tokom jula i avgusta, kada su ti isti popusti omogućeni i za karte kupljene pre 10 sati, prenosi Dnevno.
(Telegraf Biznis)
Video: Šta je sve lakše preko eUprave?
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.