Vreme čitanja: oko 1 min.
Zagreb "skupo" plaća povećanje cene kafe za 110%: Zatvoreno skoro 2 odsto kafića
Vreme čitanja: oko 1 min.
Zagrebački ugostitelji pozivaju Vladu da preduzme mere kao što su smanjenje poreza, uvođenje e-vinjeta za povremeno zapošljavanje, pojačan inspekcijski nadzor nad nelojalnom konkurencijom i ukidanje robno-materijalnog knjigovodstva
Zagrebački ugostitelji suočavaju se s ozbiljnim izazovima u svom sektoru, među kojima su posebno istaknuti nedostatak radne snage i kvalitetno obrazovanje mladih. O ovim temama se raspravljalo na 16. Forumu zagrebačkih ugostitelja, održanom u hotelu Esplanade, te je tom prilikom, Franz Letica, predsednik Udruženja ugostitelja Zagreba pojasnio da iako raste interes za upisom u ugostiteljske škole, potrebno je povećati broj sati praktične nastave. Trenutno učenici imaju samo jedan dan prakse nedeljno, što nije dovoljno da ih pripremi za tržište rada.
Predsednik Hrvatske obrtničke komore, Dalibor Kratohvil, podržao je ovu ideju, naglasivši da mladi moraju biti spremni za rad odmah po završetku škole. Takođe, postavlja se pitanje koliko su opšti teorijski predmeti zaista neophodni u obrtničkim školama.
Iako interes za ugostiteljske škole raste, Zagreb se suočava s padom od 2% u broju ugostiteljskih objekata ove godine. Letica smatra da su glavni razlozi nedostatak radne snage i visoki troškovi poslovanja, pri čemu je cena kafe porasla za 110% u poslednje dve godine. U drugim sektorima nedostatak radne snage delimično se rešava uvozom radnika, ali je u ugostiteljstvu poznavanje jezika ključan faktor, zbog čega strani radnici često rade samo "iza scene."
Zagrebački ugostitelji pozivaju Vladu da preduzme mere kao što su smanjenje poreza, uvođenje e-vinjeta za povremeno zapošljavanje, pojačan inspekcijski nadzor nad nelojalnom konkurencijom i ukidanje robno-materijalnog knjigovodstva. Letica predlaže da se Hrvatska ugleda na nemački model poreznog sistema, gde su davanja na platu znatno manja.
Ove mere, prema rečima zagrebačkih ugostitelja, ključne su za osiguranje dugoročnog razvoja sektora, prenosi Poslovni.
(Telegraf Biznis)
Video: Ovo je tačan spisak cena i proizvoda akcije "Nabolja cena" od 1. septembra
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.