Vreme čitanja: oko 2 min.
Radnici gube strpljenje dok nemački div tone sve dublje: Ako Folksvagen zatvori fabrike, prekršiće ovu obavezu
Vreme čitanja: oko 2 min.
Najavili su štrajkove od 1. decembra ako ne nađu rešenje koje isključuje zatvaranja
Nakon najave Folksvagena početkom ove nedelje, a koja se tiče potencijalnog zatvaranja tri fabrike u matičnoj zemlji, što bi svakako bio istorijski presedan za jednog od najvećih proizvođača automobila, nezadovoljstvo i strepnja radnika ne jenjava.
Sindikati su danas istakli mogućnost štrajkova u slučaju da automobilski div nije spremna da isključi mogućnost zatvaranja iz svog plana restruktuiranja. Torsten Gruger, glavni pregovarač moćnog sindikata IG Metall rekao je da radnici očekuju budućnost za sve nemačke lokacije u okviru restruktuiranja - koje bi inače moglo biti najveće u skorijoj istoriji kompanije piše Reuters.
- U suprotnom, mogu vrlo jasno da kažem da ćemo morati da planiramo dalju eskalaciju sa našim pregovaračkim i odborom za kolektivno pregovaranje - rekao je on novinarima.
Razgovori u sedištu Folksvagen u Volfsburgu dolaze u trenutku kada je kompanija prijavila pad profita u trećem kvartalu, naglašavajući slabu potražnju, visoke troškove i rastuću konkurenciju koja opterećuje najvećeg evropskog proizvođača automobila.
Uprava želi da zatvori fabrike u Nemačkoj, najmanje tri, uz otpuštanje desetina hiljada radnika i smanjenje plata za najmanje 10%, prema izjavama sindikalnih lidera.
- Situacija postaje kritična - rekla je Arne Meisvinkel, šef za ljudske resurse u glavnom brendu kompanije VW
Planovi su izazvali šok u najvećoj evropskoj ekonomiji koja se suočava sa slabim rastom, pre svega u industrijskim središtima.
Predsednica radničkog saveta Daniela Kavalo ranije ove nedelje zapretila je prekidom pregovora, rekavši da je menadžment Folksvagena prekinuo dugogodišnji pristup zasnovan na konsenzusu u odnosu prema radnicima.
A na šta se zapravo misli i zbog čega odluka o potencijalnom zatvaranju još više ljuti radnike?
Naime, Folksvagen se obavezao 1994. godine o zabrani otpuštanja u fabrikama do 2029. godine. Međutim, situacija u Ukrajini, pandemija koronavirusa i neki igrači (mimo Evrope) koji ubrzano rastu pokazali su im da nemačka bajka može imati kraj.
Sindikati ne mogu organizovati šire štrajkove do decembra, kao deo ranije dogovorenog primirja, ali su sindikalni lideri više puta pretili da će radnici učiniti sve što je u njihovoj moći da spreče ono što smatraju kršenjem tabua.
Danas je trebalo da se održe sastanci, gde bi Folksvagen predstavio predloge za rešavanje trenutne krize. Međutim, informacije o onome što je rečeno još uvek nisu dostupne.
Uprava navodi da su nemačke fabrike daleko skuplje za rad u poređenju sa konkurencijom, zbog visokih troškova radnika i energije, dok se automobilsko tržište u Evropi smanjilo u odnosu na nivo pre pandemije, a nekada snažna potražnja u Kini opala je.
(Telegraf Biznis)
Video: Vesić objasnio kako rade električni punjači u praksi
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Zoran
A u Srbiji!?!
Podelite komentar