• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Ono što je Tramp najavio da će uraditi nakon pobede rezultiraće brojnim otkazima - tvrde stručnjaci

Vreme čitanja: oko 2 min.

Kada carine porastu, velike i male kompanije reaguju na različite načine

  • 0
Izbori u Americi, Donald Tramp Foto: Tanjug/AP

Ako mislite da su upozorenja o šteti koju carine nanose ekonomiji samo dosadna priča, možda ćete promeniti mišljenje kada cene počnu da rastu. Kompanije koje prave stvari koje kupujemo već najavljuju da će prebaciti troškove carina na potrošače. Philip Danijel, CEO AutoZone-a, rekao je da će njihova firma povećati cene odmah čim saznaju visinu taksi.

- Ako uvedemo carine, te troškove carina ćemo preneti na potrošače - rekao je Filip Danijel, CEO AutoZone-a, tokom poziva sa investitorima u septembru.

Carine su porez na uvezene proizvode, a trošak ne plaćaju strani proizvođači, već američke kompanije koje uvoze robu, što znači da zapravo kupci plaćaju. Na primer, tokom Trampovog mandata carine na kineske proizvode nanele su trošak potrošačima, koji su 2019. godine platili u proseku 500 dolara više godišnje.

Donald Tramp sada predlaže carinu od 20% na sve uvozne proizvode, i 60% na robu iz Kine. Prema procenama, to bi moglo da poveća troškove za prosečno američko domaćinstvo za više od 2.600 dolara godišnje.

Kada carine porastu, velike i male kompanije reaguju na različite načine. Veliki lanci poput Walmart-a i Target-a imaju prednost jer zbog svoje veličine mogu da pregovaraju bolje uslove sa dobavljačima. Zbog toga mogu da apsorbuju deo troškova carina i da ih ne prenesu odmah na potrošače, ili barem da to učine postepeno. Takođe, imaju šire profitne marže, pa mogu da podnesu povećanje troškova bez velikog uticaja na krajnje cene.

S druge strane, mala preduzeća, koja čine oko polovinu američke radne snage, nemaju istu fleksibilnost. Većina malih firmi radi sa manjim profitnim marginama, što znači da često nemaju prostora da apsorbuju dodatne troškove. Da bi preživele, često moraju da podignu cene svojih proizvoda ili da drastično smanje troškove, što obično znači smanjenje broja zaposlenih.

Na primer, mala preduzeća koja se bave prodajom obuće ili odeće, koji su među proizvodima sa najvišim carinama, neće moći da izdrže povećanje troškova bez podizanja cena. To bi moglo da dovede do smanjenja konkurentnosti, jer će kupci početi da traže jeftinije alternative. S obzirom na to da mala preduzeća često rade sa visokim obimom prodaje, ali uz vrlo tanke profitne marže, povećanje troškova može biti previše za njih da podnesu, što bi moglo da dovede do otpuštanja radnika i smanjenja radnih mesta, prenosi CNN.

Za velike kompanije, poput onih u maloprodaji, lakše je da se prilagode. Zbog svoje veličine i sposobnosti da pregovaraju sa dobavljačima, oni mogu da podnesu povećanje troškova bez drastičnog podizanja cena, dok mala preduzeća jednostavno nemaju tu slobodu.

(Telegraf Biznis)

Video: Edina je najmlađa vlasnica škole jahanja u Srbiji

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>