Bivši izvršni direktor Gugla otkrio "tajnu uspeha": Ovo nikako ne radite, iako je novi trend
Erik Šmid, bivši izvršni direktor Gugla, snažno se zalaže za rad u kancelariji, ističući njegovu ključnu ulogu u razvoju karijere i učenju na radnom mestu. Govoreći na podcastu The Diary of a CEO, Šmid je podelio svoja iskustva i objasnio kako je njegova karijera koristila od ličnih interakcija.
- Kada sam bio mlad direktor, nisam znao ništa o tome što radim. Doslovno sam imao sreće što sam bio tamo, a učio sam tako što sam visio pored aparata za vodu, išao na sastanke, družio se i bio na hodniku. Veruje da su ta iskustva ključna za profesionalni napredak - rekao je Šmid.
- Ako ste u dvadesetim, želite biti u kancelariji jer ćete tako biti unapređeni - dodao je.
Podaci podržavaju ovu tvrdnju. Studija koju je sprovela američka firma Live Data Technologies pokazala je da su zaposleni koji rade potpuno na daljinu napredovali 31% ređe od svojih kolega koji rade u kancelariji ili na hibridni način, izvestio je još u januaru "The Wall Street Journal".
Šmid je priznao prednosti rada na daljinu, posebno u poboljšanju produktivnosti u nekim industrijama.
- Bar za industrije koje su proučavane, postoje dokazi da omogućavanje fleksibilnosti rada od kuće povećava produktivnost. Meni se to ne sviđa, ali želim priznati da su naučni dokazi tu - rekao je.
Istraživanja o produktivnosti i radu na daljinu daju različite rezultate. Studija sa Stanforda pokazala je da potpuno udaljeni rad smanjuje produktivnost za 10%, dok hibridni modeli nisu imali značajan uticaj. Izveštaj Goldman Sachsa ističe da dizajn studije utiče na rezultate.
Mnoge kompanije, uključujući Metu, koja zahteva tri radna dana nedeljno, i OpenAI, kritikuju potpun rad na daljinu, smatrajući ga neefikasnim. Erik Šmid je izrazio zabrinutost zbog Guglovih politika rada na daljinu, tvrdeći da su uticale na njihove borbe u industriji AI. Google trenutno favorizuje hibridni model, zahtevajući tri dana u kancelariji nedeljno, dok Amazon insistira na petodnevnom radu u kancelariji.
(Telegraf Biznis/Zimo)
Video: Kako raditi s Y i Z generacijama, šta morate znati
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.