Korisnici A1 prijavljuju "fantomsku" potrošnju, internet im se troši za par minuta: Kontaktirali smo operatora

   
Čitanje: oko 4 min.
  • 4

Redakciju Telegrafa kontaktirao je S.S. (ime i prezime poznato redakciji) sa tvrdnjom da mu se neovlašćeno skida mobilni internet u okviru paketa kod operatora koji posluje u Srbiji. Kako nam je pojasnio, problem je primetio još pre mesec dana, a sada mu je u roku od svega par minuta ,,pojedeno" 4-5GB.

S.S. ističe da u okviru paketa kod operatora A1 ima 23 gigabajta i da tokom realne potrošnje potroši svega polovinu podataka u okviru paketa, dok mu je sada preko noći skinuto 2-3 gigabajta, a potom i gore pomenuta količina.

"U nekoliko kratkih sesija koje je navodno zabeležio A1 skinuto po 2-3gb interneta u vreme dok sam spavao i nisam koristio telefon. Takođe, u nekim fantomskim sesijama od par minuta koje je A1 zabeležio, skinuto mi je i po 4-5gb odjednom. Kada se uporedi potrošnja koju je moj telefon očitao prethodnog i ovog meseca, sa onim što je A1 očitao, vidi se da A1 skida oko 4 do 5 puta više interneta nego što je stvarna potrošnja", priča korisnik koji je kontaktirao redakciju Telegrafa.

S.S. priča i da je kontaktirao A1, ali da operator nije uvideo problem, te ne nudi rešenje.

"Nudio sam im nekoliko mogućnosti, od toga da sami pregledaju moj telefon, angažujemo nezavisno lice koje će to uraditi, da uvećaju svoj paket i omoguće mi da mogu da iskoristim svojih 23gb mesečno koliko plaćam, do raskida ugovora bez ikakvih dodatnih obaveza ugovornih strana. Predlozi koje sam dobijao od operatera su da gasim internet kada sam prikačen na wi-fi, da ne koristim 4G internet (koji plaćam), nego 3G i slično

Ako postoji neka aplikacija koja fantomski troši internet, a da telefoni to ne očitavaju, A1 nije pokušao da utvrdi.Ne žele da priznaju da problem postoji i ne žele da ga rešavaju, s druge strane, za raskid ugovora traže plaćanje penala, pa su korisnici u problemu - nemaju uslugu koju plaćaju, a ne mogu bez posledica da izađu iz ugovora", istakao je korisnik koji nas je kontaktirao.

5GB nestalo za sat vremena

Da S.S. nije usamljen slučaj govore i statusi drugih korisnika na platformi X (bivšem Tviteru), koji ukazuju na isti problem. Pišu da im internet nestaje dok i ne koriste telefon, ali i u roku od pola sata, sat.

"Do sada nas je već desetak kojima je @A1_Srbija skidao GB iz paketa. Bukvalno su nestajali u roku od pola sata, sat. Meni 2 GB traje mesec dana, a 5 GB mi je nestalo za sat vremena! U nastavku print screen ljudi koji su prevareni!", stoji u jednoj objavi uz poruke drugih korisnika.

Jedna žena je istakla da je nakon što joj je internet potrošen, uplatila još 3GB koji su takođe nestali za sat vremena. Takođe, podaci iz aplikacije i one koje pokazuje sistem telefona se ne poklapaju. Naime, jednom korisniku X-a stiglo je obaveštenje da je potrošio svih 5GB u paketu, a kada pogleda koliko je realno koristio internet preko sistema telefona, pojavljuje se da je istrošio svega 200MB.

Drugi pak korisnik objavio je da mu je posle ponoći stiglo obaveštenje da Grčka mreža nije dostupna, iako je zapravo sve vreme proveo u svom krevetu u Novom Sadu.

Oglasio se A1 za Telegraf

Ekipa Telegraf Biznisa kontaktirala je operatora, te ukazala da se korisnici žale na "fantomsku potrošnju". Interesovalo nas je da li su i sami primetili problem prekomerne potrošnje i kako će reagovati. Odgovor A1 prenosimo u celosti:

"Razumemo da korisnici mogu da imaju nedoumice u vezi sa potrošnjom mobilnog interneta, posebno imajući u vidu sve veću potrebu za podacima u današnje vreme. Veoma ozbiljno pristupamo svakom pojedinačnom upitu, što smo učinili i ovog puta.

Detaljno smo proverili sve parametre i nismo pronašli nijednu nepravilnost. Važno je da napomenemo da se aplikacije i platforme koje svakodnevno koristimo, poput društvenih mreža i streaming servisa, sve više oslanjaju na visokokvalitetne video sadržaje i druge formate koji zahtevaju značajnu količinu mobilnih podataka. Na primer, kada se koristi 4G mreža, pri prosečnoj brzini od 45 Mbps, ostvaruje se protok od 5,63 MB u sekundi.

To znači da za 5 min može da se ostvari ukupan protok od 1,65 GB. Dodatno, veliki broj aplikacija i streaming servisa radi sinhronizaciju u pozadini i ukoliko se potpuno ne ugase, mogu da izazovu neočekivanu potrošnju data saobraćaja. Imajući ovo u vidu, savet korisnicima je da neke od tih radnji obavljaju koristeći wi-fi. Na raspolaganju smo našim korisnicima za dodatne provere i savete kako bi što efikasnije koristili svoj paket usluga", navodi se u odgovoru operatora.

(Telegraf Biznis)

Video: Otvorene dve nove kancelarije PKS u Kini: Čadež obavio sastanke sa 8 kompanija

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Cica

    22. novembar 2024 | 14:34

    Tako je i meni 2013 internet napravio potrosnju 6000 preko noci i sledeci dan do 15 h. Njihovi operateri nisu znali da iskljuce. Ja nisam zelela da platim. Oni su me tuzili i dali izvrsiteljima pa sam platila sve ukupno 87000. Tako da znate ljudi ako vam je uvecan racun ovaj mesec platite ako ne odrace vas.

  • TETAK

    22. novembar 2024 | 16:32

    Ja sam takođe imao problemsa internetom u svom paketu A1, još pretprošle godine i preveo broj na pripejd.Stalno su govorili kako otprike ne silazim sa neta,a ja noċu spavam. Uzeo broj u sadašnjem yetelu i gle ono još gore,čak me uslovljavaju da moram da otvorim tekući račun kod njih da bi plaćao paket,ali sam i od njih otišao i ostao u mtsu sa svojim starim brojem .Njihove brojeve ugasio..Tu ne potrošim ni pola od onoga što imam,a nije nešto mnogo.(10 gb) i uvek prebacim u naredni mesec .

  • Mirko

    22. novembar 2024 | 17:41

    Zalosno je ali institucije su uvek u pravu i naplate silom, preko izvršitelja. Jadan narod kome može da veruje

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>