![Audi logo Audi logo](https://xdn.tf.rs/2023/12/26/shutterstock2264545137-670x447.jpg)
Kraj Audijeve 75-godišnje istorije: Fabrika se zatvara, oko 3.000 ljudi ostalo bez posla
Fabrika Audija u Briselu (Belgija) je pred zatvaranjem, pregovori radnika i menadžmenta su propali. Pogođeno je 3.000 radnih mesta, proizvodnja će se završiti početkom 2025. godine. Kako prenose nemački mediji, spor oko socijalnog plana je eskalirao, pozicije između poslodavaca i predstavnika zaposlenih su zaoštrene i dogovor očigledno više nije moguć.
"Audi je bio spreman na kompromis do kraja", objašnjava direktor proizvodnje Audija Gerd Voker: „Nažalost, socijalni partneri su odbili našu poslednju, čak i poboljšanu ponudu. Zato se sada spremamo da sa ponudom direktno pristupimo zaposlenima.
Kako je saopšteno iz kompanije, šesti i poslednji pregovori su propali u sredu. Portparolka Audija govorila je medijima o odbijanju socijalnih partnera: „Duboko žalimo zbog ovog koraka. Audi ostaje pri svojoj odgovornosti i, sa stanovišta proizvođača, nudi „veoma fer ponudu“.
Audi objašnjava kako ovo zapravo izgleda: Pored zakonske naknade za otkaz, filijala VV nudi sopstveni, dobrovoljni bonus kompanije, koji zavisi od dužine radnog staža pojedinca. Sve u svemu, Audi je spreman da isplati duplo veću otpremninu nego što je propisano zakonom“, objašnjava portparolka.
Audi nudi unosne otpremnine - predstavnici zaposlenih to odbijaju
Postoji i primer kako Audijeva ponuda funkcioniše: Zaposleni sa oko 17 godina radnog staža u Audiju dobija bruto otpremninu između 125.000 i 190.000 evra u zavisnosti od pozicije. Ponudu bi, kako navode u Audiju, zaokružila pomoć u pronalaženju posla. Za predstavnike belgijskih zaposlenih ova ponuda je stoga bila neadekvatna.
Audi će prekinuti proizvodnju vozila u fabrici krajem marta
Fabrici u belgijskoj prestonici preti zatvaranje nakon što je potraga za investitorom propala i nije pronađena alternativa unutar Folksvagen grupe. Pregovore o socijalnom planu pratili su i protesti i nemiri.
Sredinom novembra srušila se i poslednja nada da će investitor nastaviti da upravlja fabrikom Audija u Briselu. „Potencijalni investitor iz sektora komercijalnih vozila povukao je svoj iskaz interesovanja“, objasnila je filijala Folksvagena i dodala da je „aktivna potraga za investitorima završena“.
Audi je ranije najavio da će proizvodnja automobila u Briselu biti okončana krajem februara 2025. godine. Sa radničkim savetom i sindikatima pregovaran je socijalni plan za oko 3.000 zaposlenih.
Ovo označava kraj jedne ere u Belgiji koja je počela pre 75 godina: 7. aprila 1949. prvo vozilo sišlo je sa proizvodne trake u Briselu. Pre nego što ga je preuzeo Audi AG 2007. godine, lokacija je pripadala matičnoj kompaniji Folksvagen od 1970. godine i tu je napravljeno nekoliko popularnih serija modela, kao što su VV Golf, VV Polo, Audi A1 i Audi A3.
Audi će 2024. biti u krizi zbog visokih troškova proizvodnje i pada prodaje, posebno električnih automobila kao što je Folksvagen, i pregovara sa opštim radničkim savetom u Ingolštatu o tome kako da izbegne operativna otpuštanja u Nemačkoj.
(Telegraf.rs / Feniks-magazin/DP)
Video: Prošetali smo se kroz "Svetofor": Samo pogledajte ove cene, pa prosudite da li vredi istražiti
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Sremac
Okrivljuju Kinu za propst industrije automobila u EU a Kina planira da otvori fabrike automobila u toj istoj EU. Zašto ni Kina otvarala fabrike automobila u EU ako je to nerentabilno. Nešto nije u redu u celoj ovoj priči.
Podelite komentar
Igrutin prvi
Sada će to Marinika da ispita i nadje dokumenta , da je za sve kriv Vučić i srpska vlast! Nastaviti i pojačati blokade!
Podelite komentar