Zarobe vas kandžama prevare, pa opustoše račune! Ako prodajete putem oglasa na ovo odmah reagujte

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Jedna porodica iz Zagreba odlučila je da proda dečiju skijašku opremu koju više ne koristi. Oglas je postavljen na vodeći internet oglasnik, a već istog dana javio se prvi potencijalni kupac. Njegov entuzijazam delovao je iskreno, odmah je pitao da li je cena od 150 evra za sve što je u ponudi i izrazio veliko zadovoljstvo zbog povoljne prilike.

Tokom komunikacije postavio je i pitanje zašto se oprema prodaje, želeći da razjasni da li je u pitanju nešto oštećeno. Ipak, ubrzo je razgovor krenuo u sumnjivom pravcu. Kupac je objasnio da živi u Rovinjskom Selu i da nema mogućnost da dođe po opremu u Zagreb, ali da će organizovati dostavu putem DPD-a.

Sofisticirana taktika

Prevarant je ponudio da odmah uplati novac dostavnoj službi, koja će kontaktirati prodavca nakon što sredstva budu vidljiva na računu. Od prodavca je zatražio IBAN, ime i adresu – što je na prvi pogled delovalo kao standardna procedura.

Ipak, sledeći korak bio je klasičan pokušaj prevare: poslat je link sa uputstvom za "preuzimanje novca od DPD-a", koji je zapravo zahtevao unošenje poverljivih podataka sa platne kartice, uključujući CVC kod.

Prodavac je prepoznao pokušaj prevare i odbio da dostavi tražene podatke. Kada su pokušali da uspostave lični kontakt sa "kupcem", komunikacija je naglo prekinuta.

Šta kažu stručnjaci?

Iz Privredne banke Zagreb i DPD-a ističu da potencijalni kupci smeju da traže samo IBAN i ime kako bi izvršili uplatu. Nikada ne treba deliti podatke sa kartice (broj, datum isteka, CVC), niti unositi lične podatke na nepoznatim internet stranicama.

Iz DPD-a navode da su ovakvi pokušaji prevara sve učestaliji i upozoravaju korisnike da ne dele podatke ni na jedan drugi način osim onoga koji je siguran i uobičajen.

Kako se zaštititi?

Ako primetite sumnjivo ponašanje, predložite opciju plaćanja pouzećem. Prevaranti obično odustaju kada shvate da ne mogu da dođu do vaših poverljivih podataka. Ako ste ipak dali podatke kartice, odmah kontaktirajte svoju banku i blokirajte sve dalje transakcije.

Budite oprezni i uvek proveravajte detalje pre nego što nekome poverite svoje podatke – čak i kada deluje da je sve u redu.

(Telegraf Biznis/Poslovni.hr)

Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>