Više od 30 radnika delilo jedan toalet: Kinesko gradilište zatvoreno zbog ropskih uslova

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Brazilske vlasti zaustavile su izgradnju fabrike kineskog proizvođača električnih vozila BYD zbog toga što su radnici angažovani na njenoj izgradnji tokom rada na projektu živeli u uslovima koji su uporedivi sa "ropstvom".

Naime, više od 160 radnika u brazilskoj severoistočnoj saveznoj državi Bahia, spaseno je od neljudskih radnih uslova, prema izjavi tamošnjeg Državnog tužilaštva za rad, javlja BBC. Smeštaj koji je obezbeđen radnicima koji su gradili fabriku za jednog od najvećih proizvođača električnih vozila na svetu opisan je kao ponižavajući, a građevinska firma koja ih je angažovala za rad na projektu zadržavala je njihove pasoše i nije im isplaćivala plate.

Iz BYD-a su izjavili kako su prekinuli ugovor sa izvođačem radova kojeg su angažovali za izgradnju novog pogona te da kompanija ostaje predana "potpunoj usklađenosti sa brazilskim zakonodavstvom".

Fabrika je trebalo da bude puštena u rad do marta 2025. godine, a bila bi to prva BYD-ova fabrika električnih vozila izvan Azije. Radnici koje je zaposlio izvođač radova Jinjiang Construction Brazil živeli su u četiri objekta u gradu Kamačari.

Život i rad u neljudskim uslovima

Prema tvrdnjama tužilaca, u jednom od tih objekata, radnici su spavali na krevetima bez dušeka.

Problem je predstavljala i zajednička kupatilo koju je koristilo više od 30 radnika, a zbog čega su morali ustajati vrlo rano kako bi bili spremni za posao.

- Uslovi u smeštaju otkrili su alarmantnu sliku prekarnosti i degradacije - poručili su iz tamošnjeg ureda državnog tužioca.

Shodno brazilskom zakonu, uslovi "slični ropstvu" podrazumevaju dužničko ropstvo kao i rad koji krši ljudsko dostojanstvo. Iz ureda državnog tužioca dodali su da je situacija uključivala i "prisilan rad", jer poslodavac mnogim radnicima nije isplatio platu te im je postavio preterane troškove u slučaju da odluče da raskinu ugovor o radu.

Nakon incidenta, iz BYD-a su izjavili da su radnici premešteni u hotele. Dodali su da su sproveli "detaljan pregled" radnih i životnih uslova koje je podugovarač osigurao zaposlenima kao i to da su od sporne građevinske firme "više puta" zahtevali poboljšanje uslova za radnike.

Kompanija pretekla Muska, osvaja Brazil

Podsetimo, reč je o kompaniji koja je u poslednja tri meseca 2023. godine prodala više električnih vozila od konkurentske Tesle u vlasništvu Elona Muska.

BYD širi svoj uticaj u Brazilu, koji je njegovo najveće inostrano tržište sa velikom prednošću. Prvu fabriku otvorio je u Sao Paulu 2015. godine, no kako bi onde proizvodio šasije za električne autobuse.

Prošle godine, iz te firme najavili su ulaganje od tri milijarde reala (484,2 miliona dolara) kako bi u Brazilu izgradili fabriku električnih vozila.

Prodaja električnih vozila u Kini podstaknuta je vladinim subvencijama koje podstiču potrošače da zamene svoja vozila na benzin za električna vozila ili hibride.

No, u inostranstvu raste protivljenje prema onome što neki vide kao nepravednu potporu kineske vlade domaćim proizvođačima automobila.

Velika tržišta poput SAD-a i EU-a uvela su carine na električna vozila iz Kine, a novi slični nameti očekuju se tokom nadolazeće administracije izabranog predsednika SAD-a Donalda Trumpa.

(Telegraf Biznis/Poslovni)

Video: Vučić na otvaranju deonice Moravskog koridora: "Ovo je najbolji put u Srbiji, pišemo istoriju"

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>