Od 1. februara velike promene u Barseloni: Ko ne bude poštovao ova pravila platiće stotine evra kazni
Svako ko od 1. februara u Barseloni bude vozio električni trotinet na trotoaru ili bez kacige suočiće se sa visokom kaznom, u okviru akcije protiv antisocijalnog ponašanja povezanog sa brzim porastom upotrebe električnih trotineta u ovom mediteranskom gradu.
U urbanom pejzažu koji je uglavnom ravan, sa više od 250 km biciklističkih staza, 2.500 sati sunčeve svetlosti i svega 55 kišnih dana godišnje, električni trotineti su savršeno rešenje. Prema podacima gradskog saveta, broj ljudi koji koriste električne trotinete od pandemije porastao je četiri puta brže nego broj onih koji se odlučuju da putuju biciklom.
Sada se procenjuje da električni trotineti čine oko 44.000 putovanja dnevno, što je ogromno povećanje u poređenju sa skoro nulom pre pet godina. Žene čine 31 odsto korisnika trotineta, u poređenju da biciklistima gde čine 19 odsto.
Međutim, električni trotineti donose i probleme kao i koristi. Sa maksimalnom brzinom od oko 40 km/h, trotineti su mnogo brži i u slučaju nesreće opasniji od bicikala. Takođe su postali omiljeno vozilo za beg od strane barselonskih lopova koji kradu torbe i mobilne telefone.
Prema novoj regulativi, brzina električnih trotineta je ograničena na 25 km/h a ko ne bude poštovao pravila u bude vozio na trotoaru ili bez kacige suočiće se sa visokom kaznom do 500 evra.
Adria Gomila, odgovoran za mobilnost u Barseloni, kaže da ako brzina trotineta pređe 25 km/h, oni treba da se klasifikuju kao motocikli i da će biti potrebna dozvola.
- Ove mere su dizajnirane da dovedu do promene ponašanja kod nekih korisnika, poboljšaju bezbednost i donesu kolektivnu korist - rekao je.
Iako je sistem iznajmljivanja bicikala u Barseloni bio izuzetno uspešan, grad je zabranio iznajmljivanje trotineta 2023. godine, iste godine kada je Pariz uveo zabranu. Na svom vrhuncu, u Parizu je bilo 15.000 iznajmljenih električnih trotineta.
Električni trotineti su zabranjeni u javnom prevozu od kada je jedan zapalio na vozu 2023. godine. Najnovija ograničenja slede prethodne pokušaje suzbijanja Segway tura i rikša nakon žalbi od strane stanovnika. Rikše su sada potpuno nestale.
Barselona takođe ima više motocikala po glavi stanovnika, 270.000, nego bilo koji drugi evropski grad i decenijama nije rešavala problem parkiranja motocikala na trotoarima. Novi propis izbegava ovaj problem, navodeći da je parkiranje na trotoarima poželjno u odnosu na parkiranje na ulici, prenosi Gardijan.
(Telegraf Biznis)
Video: Prezentacija EXPO 2027
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.