Labović: Nastavak rasta prihoda od turizma,radićemo da 2025. bude nova rekordna godina
Turistička organizacija Srbije nastaviće i ove godine sa veoma intenzivnim promotivnim aktivnostima na glavnim tržištima za našu zemlju, ali i sa promotivnim aktivnostima namenjenim domaćim turistima, kako bi se nastavio trend stalnog povećanja prihoda od turizma, izjavila je direktorka TOS-a Marija Labović.
Ona je za Tanjug rekla da je prema do sada raspoloživim podacima, prošla godina bila bolja od prethodne, koja je do tada bila rekordna.
- Za prvih 10 meseci 2024. godine ostvarili smo 2,3 milijarde evra deviznog priliva, što je za 11 odsto više nego u istom periodu do tada rekordne 2023. godine. Važno je da napomenem i da je prema podacima Evropske turističke komisije i Organizacije Ujedinjenih nacija za turizam pokazano da je Srbija prva po procentualnom rastu deviznog priliva, poredeći se sa 2019. godinom, jer smo u odnosu na tu godinu devizni priliv od turizma povećali za više od 100 procenata - istakla je Labovićeva.
Prema njenim rečima, Srbija je prošle godine zabeležila više dolazaka stranih nego domaćih turista, a želja TOS-a je da i broj dolazaka i noćenja domaćih turista raste istom stopom kao kada je reč o strancima.
- Mi ćemo kroz sve kanale komunikacije, na prvom mestu kroz onlajn vidove komunikacije, ali i kroz tradicionalne aktivnosti da nastavimo i ovu godinu, da bismo 2025. imali novu rekordnu godinu u srpskom turizmu. U fokusu će nam ponovo biti tržišta iz regiona odakle beležimo najveći broj turista. I tržište Turske ostaje da bude vrlo visoko pozicionirano i značajno u promotivnim aktivnostima, kao i tržište Kine koje nam je veoma važno, naročito zbog direktnih letova koji nas povezuju, a tim više što ćemo od januara imati još jedan direktan let kojim će naš nacionalni avioprevoznik povezati Beograd i Šangaj - naglasila je Labovićeva.
Za Srbiju je, prema njenim rečima, veoma važan i nastup na tržištu SAD, za koje naša zemlja ima dva direktna leta i odakle se beleži rast broja dolazaka i noćenja turista, pa su noćenja turista iz Amerike sada u top 12 među inostranim turistima.
- Kada govorimo o Zapadnoj Evropi, poseban akcenat će nam biti na tržištu Nemačke, zatim Italije i Španije, kako bismo dodatno povećali broj dolazaka turista iz ovih zemalja, ali nećemo zapostaviti ni ostala tržišta - istakla je ona.
Objašnjavajući zašto su poslednjih meseci turisti iz Turske u vrhu po broju inostranih posetilaca u Srbiji, Labovićeva je navela za Tanjug da je više razloga za to, a prvi je taj što za njih nisu potrebne vize.
Drugi razlog je dobra avionska povezanost, jer postoji veliki broj letova koji na dnevnom nivou povezuje Srbiju i Tursku, što Beograd sa Istanbulom, Ankarom i Izmirom, a takođe i Niš i Kraljevo sa turskim gradovima.
Zahvaljujući tome, Srbija je za Turke destinacija koja im je prilično blizu jer se stiže za malo više od sat i po vremena, turski turisti u Srbiji dobijaju uslugu baš kakvu žele, a ona pored kulturno-istorijskih znamenitosti u gradovima podrazumeva i dobru gastronomiju.
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Vučić: "Moramo da budemo najbrže rastuća ekonomija u 2025. godini u Evropi"
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.