Sramna marketinška kampanja srpske firme: Koriste beskućnike da promovišu jeftine kontejnere

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 3

U svetu marketinga, kompanije često koriste provokativne pristupe kako bi privukle pažnju potencijalnih potrošača. Tako je kampanja jedne kompanije iz Bačkog Petrovca koja se bavi proizvodnjom kapija, ograda i kontejnera izazvala oštre kritike zbog nedostatka obzirnosti i saosećanja prema onima koje život nije mazio.

Naime, ovaj brend je odlučio da u cilju prodaje svojih kontejnera, iskoristi muku ljudi koji u strašnim uslovima žive na ulici te je u jednoj svojoj reklami prikazao čoveka sa licem namazanim crnom masnom bojom, jer je "beskućnik" i takav sedi pored kontejnera za đubre i "prosi".

"Zašto prosiš?" - pita ga muškarac.

" Nemam kuću, nemam posao, haos je" - odgovara "beskućnik".

"Imaš li 3.200 evra?" - pita "slučajni prolaznik"

"Pa imam!" - odgovara "beskućnik".

" Što ne uzmeš ove kontejnere i ne uživaš u životu?" - u čudu pita "slučajni prolaznik".

"Što se toga nisam setio ranije! Hvala ti! - odgovara "beskućnik".

Drugi klip na istu temu počinje rečenicom: Beskućnik si i nemaš svoj dom? To više nije problem! Za samo 3.200 evra dobijaš 14.4 kvadratnih metara i možeš da živiš gde god poželiš!.

Osim očiglednog nedostatka marketingške ekspertize, ovakvim reklamama kompanija iz Bačkog Petrovca, pokazuje i alarmanto odsustvo empatije prema stvarnim ljudima koji se nalaze u dramatičnim životnim okolnostima kao i potpuno nerazumevanje okolnosti koje mogu dovesti do toga da neko svoj život provodi spavajući na ulici.

Korišćenje ovakvih slika i simulacija beskućništva nije samo neetično, već je i duboko uvredljivo, jer trivializuje svakodnevnu borbu ljudi koji nemaju osnovne uslove za život.

Nema ničeg zabavnog ni humorističnog u ovoj marketinškoj taktici koja se iz sve snage upire da proda kontejnere koji su "toliko jeftini da ih i beskućnici mogu priuštiti".

Ovakvom postavkom se problem ljudi koji žive na ulici svodi na nivo lične odluke i izbora čime se trivijalizuje veoma kompleksan problem. Kompanije ne prezaju od raznih neukusnih marketingških trikova, vrlo često bez trunke poštovanja i obzira prema ljudskom dostojanstvu, naročito kada su u pitanju najranjiviji članovi društva. Ova kampanja je dobar primer te prakse.

(Telegraf Biznis)

Video: Šta je sve lakše preko eUprave?

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • СТРАШНО

    19. februar 2025 | 18:19

    какве идиотске рекламе. Нарочито прва. Па нико од просјака више не тражи динар. Када им дате 20 динара погледају их са разочарањем.

  • Vodolijax

    19. februar 2025 | 18:21

    Ovde ne znaš da li da se smeješ ili plačeš......ko je taj marketinški stručnjak koji je smislio priču....zabraniti mu da se bavi ovim poslom......ili ga iznajmiti da uništi neku firmu.....

  • Boranija

    19. februar 2025 | 19:47

    Sutra mu stiže ubopok, ukp u tu firmu.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>