
Sramna marketinška kampanja srpske firme: Koriste beskućnike da promovišu jeftine kontejnere
U svetu marketinga, kompanije često koriste provokativne pristupe kako bi privukle pažnju potencijalnih potrošača. Tako je kampanja jedne kompanije iz Bačkog Petrovca koja se bavi proizvodnjom kapija, ograda i kontejnera izazvala oštre kritike zbog nedostatka obzirnosti i saosećanja prema onima koje život nije mazio.
Naime, ovaj brend je odlučio da u cilju prodaje svojih kontejnera, iskoristi muku ljudi koji u strašnim uslovima žive na ulici te je u jednoj svojoj reklami prikazao čoveka sa licem namazanim crnom masnom bojom, jer je "beskućnik" i takav sedi pored kontejnera za đubre i "prosi".
"Zašto prosiš?" - pita ga muškarac.
" Nemam kuću, nemam posao, haos je" - odgovara "beskućnik".
"Imaš li 3.200 evra?" - pita "slučajni prolaznik"
"Pa imam!" - odgovara "beskućnik".
" Što ne uzmeš ove kontejnere i ne uživaš u životu?" - u čudu pita "slučajni prolaznik".
"Što se toga nisam setio ranije! Hvala ti! - odgovara "beskućnik".
Drugi klip na istu temu počinje rečenicom: Beskućnik si i nemaš svoj dom? To više nije problem! Za samo 3.200 evra dobijaš 14.4 kvadratnih metara i možeš da živiš gde god poželiš!.
Osim očiglednog nedostatka marketingške ekspertize, ovakvim reklamama kompanija iz Bačkog Petrovca, pokazuje i alarmanto odsustvo empatije prema stvarnim ljudima koji se nalaze u dramatičnim životnim okolnostima kao i potpuno nerazumevanje okolnosti koje mogu dovesti do toga da neko svoj život provodi spavajući na ulici.
Korišćenje ovakvih slika i simulacija beskućništva nije samo neetično, već je i duboko uvredljivo, jer trivializuje svakodnevnu borbu ljudi koji nemaju osnovne uslove za život.
Nema ničeg zabavnog ni humorističnog u ovoj marketinškoj taktici koja se iz sve snage upire da proda kontejnere koji su "toliko jeftini da ih i beskućnici mogu priuštiti".
Ovakvom postavkom se problem ljudi koji žive na ulici svodi na nivo lične odluke i izbora čime se trivijalizuje veoma kompleksan problem. Kompanije ne prezaju od raznih neukusnih marketingških trikova, vrlo često bez trunke poštovanja i obzira prema ljudskom dostojanstvu, naročito kada su u pitanju najranjiviji članovi društva. Ova kampanja je dobar primer te prakse.
(Telegraf Biznis)
Video: Šta je sve lakše preko eUprave?
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
СТРАШНО
какве идиотске рекламе. Нарочито прва. Па нико од просјака више не тражи динар. Када им дате 20 динара погледају их са разочарањем.
Podelite komentar
Vodolijax
Ovde ne znaš da li da se smeješ ili plačeš......ko je taj marketinški stručnjak koji je smislio priču....zabraniti mu da se bavi ovim poslom......ili ga iznajmiti da uništi neku firmu.....
Podelite komentar
Boranija
Sutra mu stiže ubopok, ukp u tu firmu.
Podelite komentar