Nestlé u Srbiji: Dve decenije osvajanja srca potrošača kroz ukus, kvalitet i održivost

A. V.
A. V.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Kompanija Nestlé, globalni lider u proizvodnji hrane i pića, ove godine obeležava 20 godina uspešnog poslovanja u Srbiji. Kroz rekordna ulaganja od oko 160 miliona evra u razvoj lokalnog tržišta u protekle dve decenije, Nestlé potvrđuje svoju ulogu investitora od nacionalnog značaja.

Nestlé je akvizicijom Centroproizvoda zadržao proizvodnju u Surčinu i asortiman C brenda, a na tržište je doveo svetske "miljenike" među kojima su NESCAFÉ, Nesquik, KitKat, Smarties, After Eight i mnogi drugi.

Danas, Nestlé u Srbiji zapošljava više od 900 ljudi, pri čemu više od pola zaposlenih čine žene, ima više od 40 brendova u osam kategorija i gotovo 1.000 različitih proizvoda, dok lokalno proizvodi asortiman brendova C, na čelu sa kultnim Začinom C, kao i Thomy, Maggi, Garden Gourmet i Nestlé Professional. Sa više od 900 lokalnih dobavljača, godišnjom proizvodnjom od 17.000 tona robe i izvozom u 28 zemalja, Nestlé je postao jedan od najvažnijih ekonomskih aktera u zemlji.

Nestlé fabrika u Surčinu pionir je u mnogim praksama cirkularne ekonomije: pogon radi po modelu Zero waste to landfill, odnosno ne isporučuje otpad na komunalne deponije, već ga u sopstvenom reciklažnom dvorištu reciklira ili prerađuje za druge namene – đubrivo, biogorivo, eko-izolacione ploče. Surčinska fabrika poseduje i najmodernije postrojenje za preradu otpadnih voda, što je ujedno i najveća lokalna investicija kompanije u visini od 1,2 miliona švajcarskih franaka. Na ovaj način, fabrika svakog dana prečisti 65.000 litara vode i učini je čistom i bezbednom za upotrebu, i takvu je vraća u prirodu (poređenja radi, četvoročlana porodica na mesečnom nivou potroši 600 litara vode).

Prošle godine, otvorena je i druga Nestlé fabrika (u regionu Nestlé ima proizvodnju samo još u Sofiji) za proizvodnju obroka na biljnoj bazi (Garden Gourmet brend), a u pitanju je investicija Zone Evrope u visini od 80 miliona švajcarskih franaka.

Kroz uključivanje domaćih proizvođača povrća, suncokreta i soje u program regenerativne poljoprivrede, Nestlé je uložio 1,8 miliona švajcarskih franaka, doprinoseći dugoročnoj održivosti proizvodnje. Ulažući u procese svojih dobavljača i primenjujući održiva rešenja u celokupnom lancu nabavke, Nestlé stremi ka nultoj neto emisiji gasova sa efektom staklene bašte, a ovaj krajnji cilj zacrtan je za 2050. godinu. Održiva rešenja primenjena su na logistiku, proizvodnju i pakovanja (portfolio je globalno za sada na oko 80% potpune reciklabilnosti).

Tokom proteklih 20 godina, Nestlé je pokrenuo brojne projekte usmerene na podršku i razvoj lokalne zajednice. Donacijama svojih proizvoda ugroženim grupama u iznosu od 145 miliona dinara u samo poslednjih 5 godina, a posebno u vreme pandemije, zatim edukacijom o pravilnoj ishrani za više od 200.000 dece kroz program "Zdravo rastimo", kao i brojnim šansama za karijeru koje su mladi profesionalci dobili kroz inicijativu "Nestlé Needs YOUth", Nestlé je dokazao svoju posvećenost podršci zajednici i budućnosti mladih.

(Telegraf.rs/PR)

Video: Predivan snimak jaganjaca kao vesnika proleća u Srbiji: Na farmi od januara stiglo čak 140 prinova

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>