Ako je istina, sledi potres u svetu biznisa! Ekskluzivno objavljeno u Volstrit žurnalu, Tesla poriče: "Lažu!"

E. K.
E. K.    
Čitanje: oko 3 min.
  • 0

Uprkos činjenici da je najbogatiji čovek na svetu, Ilon Mask , pre samo nedelju dana obećao da će se povući iz administracije Donalda Trampa kako bi mogao da posveti više vremena Tesli, svojoj "zlatnoj kokoški", čija vrednost akcija poslednjih meseci naglo pada zbog njegovog sve kontroverznijeg političkog angažmana, Volstrit žurnal (WSJ) je ekskluzivno saznao da upravni odbor kompanije (ne tako diskretno) i dalje traži alternativu.

Treba odmah napomenuti da je Tesla nazvao vest "lažnom" i optužio WSJ za senzacionalizam, nakon čega su prestižni i poslovno orijentisani mediji pozvali nekoliko "dobro obaveštenih izvora" iz užeg kruga kompanije i, barem do kraja teksta, nisu objavili demanti vesti. Treba napomenuti da je ovo medij koji ima rigorozne kriterijume za proveru informacija i pravne standarde, što znači da (ako ne objavi demanti) ima debelu pravnu pozadinu i osiguranje u vezi sa kredibilitetom svojih izvora u kompaniji.

Između poteza Upravnog odbora može se zaključiti da su čelnici kompanije postali svesni da uzrok kriminalno lošeg učinka Tesle nije skriven u nedostatku fokusa Ilona Maska, već u činjenici da je Ilon Mask, sam po sebi, postao toksičan za ceo brend.

I u Beloj kući slave

- Jedini razlog zašto kupci bojkotuju naše proizvode u tolikoj meri je taj što postoji veliki procenat ljudi kojima se ne sviđa što im isključujem prihode bez pokrića - objasnio je Mask investitorima, koji očigledno nisu bili zadovoljni ponuđenim objašnjenjem.

Naime, Tesla je u prvom kvartalu 2025. godine na globalno tržište lansirala 336.681 električno vozilo, što je 13 odsto manje nego u istom periodu prošle godine. Za kontekst, rezultat je znatno gori čak i od najpesimističnijih analitičara sa Vol Strita.

- Izgleda da Ilon sada želi da se vrati svojim automobilima, ali će uvek biti dobrodošao nazad ako to želi - rekao je Tramp, ali iza kulisa su sve glasnije šaputanja da zvaničnici u sadašnjoj Beloj kući željno žele da Mask ode jer im je na nedavnim izborima u Viskonsinu postalo jasno da je "najbogatiji čovek na svetu" postao preveliki politički teret.

Ubedljivo najveći pad prodaje zabeležen je u Kaliforniji i Nemačkoj, koje su veoma posvećene borbi protiv klimatskih promena, a Teslina vozila su tamo smatrana nekom vrstom ekološki prihvatljivog statusnog simbola.

U Nemačkoj je prodaja Teslinih vozila pala za zapanjujućih 76 procenata za manje od godinu dana, uprkos tome što je ukupna prodaja električnih vozila porasla za skoro trećinu u istom periodu. Štaviše, vrednost polovnih Tesla brzo pada, za 15 odsto za samo mesec dana, jer se veliki broj vlasnika "rešava" svojih limenih ljubimaca kako bi se distancirao od kontroverznih izjava i još kontroverznijih poteza Ilona Maska.

Međutim, Uprava bi i dalje mogla da se nosi sa svim ovim učinkom u doglednoj budućnosti. Najveći problem, zbog kojeg ozbiljno razmatraju zapošljavanje novog izvršnog direktora kompanije, jeste to što kompanija ima velike probleme u privlačenju stručnog kadra koji je spreman da radi "za toksični brend".

"Kompartmentalizacija"

Ovaj izazov je prvi pokrenuo Elaja Gilfenbaum, jedan od lidera Tesline kalifornijske filijale i dobio je instrukcije da od zaposlenih zatraži "kompartmentalizaciju", odnosno da odvoji političke aktivnosti generalnog direktora od ukupne i dugoročne misije kompanije, tvrde dobro obavešteni izvori za WSJ.

- Bolje je trpeti štetu zato što sedi pored najmoćnije osobe na svetu, nego trpeti štetu zato što se negoduje prema najmoćnijoj osobi na svetu - objasnili su tada svoju logiku.

Međutim, sve manje stručnih ljudi je spremno da podnese tu žrtvu, pa je sve teže pronaći i zadržati talentovane radnike, a ovaj trend se sve više ogleda u nemogućnosti unapređenja poslovanja i praćenja rastuće konkurencije.

U međuvremenu, kineska kompanija BYD preuzima kontrolu. Ove godine je, po prodaji električnih vozila, pretekla Teslu na globalnom nivou, sa rastom od 39 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Njihovi modeli su, u proseku, znatno jeftiniji od Teslinih; uglavnom zato što je proizvodnja u Kini, zbog vertikalne integracije i kontrole lanca snabdevanja, neuporedivo jeftinija od one u Americi (čime se Mask hvalio na Dan nezavisnosti, kada je Tramp pozivao građane da kupuju Teslu kao američki automobil). Takođe, BYD ima napredniju bateriju i veći broj modela, privlačeći kupce sa širim rasponom kupovne moći.

(Telegraf.rs/Jutarnji)

Video: Za 1.maj građani najćešće birali evropske gradove,manje putovanja za 5 do 10%

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>