Čak 20.000 ljudi ostaje bez posla: Gigant automobilske industrije seče troškove

V. K.
V. K.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Nissan planira značajno proširenje svojih mera štednje koje će, prema izveštajima iz Japana, dovesti do ukidanja 20.000 radnih mesta globalno.

Proizvođač automobila, koji zapošljava oko 6.000 radnika u velikom proizvodnom pogonu u Sanderlendu (Velika Britanija), već je u novembru prošle godine najavio da će ukinuti 9.000 radnih mesta zbog slabije prodaje i rastućih troškova.

Međutim, japanski emiter NHK u ponedeljak je naveo da očekuje da će se taj broj više nego udvostručiti.

Nissan se još nije zvanično oglasio povodom ovih navoda, ali se očekuje da u utorak ujutru objavi finansijske rezultate za fiskalnu godinu koja se završila u martu.

Očekuje se da će kompanija zabeležiti neto gubitak do 3,8 milijardi funti zbog serije otpisivanja vrednosti svojih poslovnih jedinica.

To će biti prvi finansijski rezultati koje Nissan objavljuje od imenovanja novog izvršnog direktora prošlog meseca.

Ivan Espinoza je pre samo tri nedelje izdao „značajno“ smanjenje prognoze poslovanja Nissana.

Ako se potvrde izveštaji o otpuštanjima, to bi predstavljalo smanjenje od 15 odsto ukupne radne snage kompanije.

Nije poznato da li će pogon u Sanderlendu biti obuhvaćen najavljenim otpuštanjima ili planiranim smanjenjem proizvodnje do 20 odsto, kako se ranije spekulisalo.

Od Bregzita, Nissan je u više navrata dovodio u pitanje budućnost fabrike u Sanderlendu, iako je nastavio sa planovima za investicije.

Od 2023. godine, kompanija je uložila 2 milijarde funti u taj pogon.

Ove godine, Nissan je obezbedio i sredstva britanske vlade za izgradnju nove fabrike za proizvodnju električnih pogonskih sistema u Sanderlendu.

Ipak, viši Nissanov direktor, Alan Džonson, prošlog meseca upozorio je da je potrebno dodatno subvencionisanje, navodeći da Velika Britanija „nije konkurentna lokacija“ za proizvodnju automobila.

Nissan, kao i drugi proizvođači, suočava se s izazovima na više frontova.

Američke carine od 25 odsto na sav uvoz automobila dodatno su povećale pritisak na njegov lanac snabdevanja i prodaju.

Prodaja je takođe podbacila zbog slabijeg prihvatanja električnih vozila nego što se očekivalo.

Međutim, većina automobila proizvedenih u Velikoj Britaniji biće podložna carini od samo 10% nakon što je prošle nedelje postignut trgovinski sporazum između Velike Britanije i SAD.

Trenutno se automobili iz Sanderlenda ne izvoze u SAD; većina je namenjena evropskom i domaćem tržištu, prenosi Skaj Njuz.

(Telegraf Biznis)

Video: Tatjana je pauzirala ceo tim na 7 meseci, ali danas uči sve kako ishranom da smanjimo stres

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>