Ekspanzija veštačke inteligencije: Troškovi za AI pretragu lete u nebo

D. J.
D. J.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Potrošnja na oglašavanje u pretraživanju zasnovano na veštačkoj inteligenciji (AI) trebalo bi da poraste na skoro 26 milijardi dolara do 2029. godine, sa nešto više od milijardu dolara ove godine u SAD, zbog brzog usvajanja tehnologije i sofisticiranijeg ciljanja korisnika, pokazali su danas podaci kompanije Emarketer.

Kompanije koje se oslanjaju na tradicionalne oglase za pretragu zasnovane na ključnim rečima mogle bi da dožive pad prihoda zbog rastuće popularnosti oglasa za pretragu zasnovanih na veštačkoj inteligenciji, koji nude veću pogodnost i angažovanje za korisnike, prema istraživačkoj firmi.

Giganti pretraživanja poput kompanije Google (GOOG), u vlasništvu kompanije Alphabet, i kompanije Bing (MSFT), kompanije Microsoft, dodali su mogućnosti veštačke inteligencije kako bi se takmičili sa četbotovima kao što su ChatGPT i Perplexity AI kompanije OpenAI, koji korisnicima pružaju direktne informacije bez potrebe da klikću na više rezultata, prenosi Rojters.

Kompanija Apple (AAPL) istražuje integraciju mogućnosti pretraživanja zasnovanih na veštačkoj inteligenciji u svoj pregledač Safari, potencijalno se udaljavajući od svog dugogodišnjeg partnerstva sa kompanijom Google.

Izveštaj je objavljen dok raste zabrinutost zbog toga što se korisnici sve više okreću četbotovima za konverzaciono pretraživanje, a rezultati pretrage zasnovani na veštačkoj inteligenciji mogli bi da preokrenu poslovne modele nekih kompanija.

Kompanija za onlajn obrazovanje Chegg je u maju saopštila da će otpustiti oko 248 zaposlenih kako bi smanjila troškove i pojednostavila poslovanje, jer studenti koriste alate zasnovane na veštačkoj inteligenciji, uključujući ChatGPT, umesto tradicionalnih obrazovnih platformi.

''Izdavači i drugi sajtovi osećaju štetu od pretrage zasnovane na veštačkoj inteligenciji. Kako gube saobraćaj, vidimo kako se izdavači oslanjaju na pretplate i plaćene ugovore o licenciranju veštačke inteligencije kako bi povećali prihode“, rekla je analitičarka Emarketera, Minda Smajli.

Očekuje se da će potrošnja na oglase za pretragu zasnovane na veštačkoj inteligenciji činiti skoro jedan odsto ukupne potrošnje na oglase za pretragu ove godine i 13,6 odsto do 2029. godine u SAD, prema Emarketeru.

Sektori kao što su finansijske usluge, tehnologija, telekomunikacije i zdravstvo prihvataju veštačku inteligenciju jer vide jasne prednosti u korišćenju tehnologije za poboljšanje svojih reklamnih strategija, dok je usvajanje u maloprodajnoj industriji sporo, navodi se u izveštaju.

Gugl je nedavno najavio proširenje mogućnosti pretrage zasnovane na veštačkoj inteligenciji u sektor robe široke potrošnje kroz poboljšanja u Gugl šopingu.

(Telegraf.rs/Tanjug)

Video: Evo koje su cene na jagnjadi i kako da izaberete najkvalitetnije prače mesa

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>